Koncern Dovista, podobnie jak inne duże holdingi, poszerza swoje portfolio. W ostatnim czasie Grupa poinformowała o przejęciu firmy 4B – szwajcarskiego producenta stolarki.

Grupa Dovista poinformowała właśnie o powiększeniu swojego portfolio marek o 4B – producenta drzwi, okien pionowych i fasad. 4B to szwajcarska firma założona jeszcze w XIX wieku. Jej główna siedziba i zakład produkcyjny mieszczą się w Hochdorf, niedaleko Lucerny, gdzie zatrudnionych jest około 650 osób. 4B rocznie produkuje ponad 100 tysięcy okien drewniano-aluminiowych, a sieć handlową tworzy 11 punktów w niedużym kraju, jakim jest Szwajcaria.
Jak powiedział Jean-Marc Devaud, CEO firmy 4B:
Mój zespół i ja jesteśmy bardzo podekscytowani. Dołączając do grupy Dovista stajemy się częścią bardzo silnego związku marek w ramach jednej renomowanej grupy. Nie tylko zachowujemy charakterystykę marki 4B, ale także wykorzystujemy nowe możliwości. To ważny krok, który jest zgodny z naszą filozofią ciągłego sukcesu, ścieżki wzrostu i zaangażowania w innowacje. Nie możemy się doczekać świetlanej przyszłości razem.
Istotnym czynnikiem, który może być atutem firmy w najbliższej przyszłości jest dbałość o szeroko rozumianą ekologię. Procesy produkcyjne planowane są tak, by zostawić jak najmniejszy ślad węglowy. Również istotną kwestią jest recykling. Ponadto warto zauważyć, że firma w ostatnich latach była nagradzana za innowacyjność.
W Grupie Dovista od 2021 roku jest już inny szwajcarski producent stolarki – EgoKiefer, który wytwarza okna i drzwi do budownictwa mieszkalnego.
Allan Lindhard Jørgensen, dyrektor generalny Grupy Dovista:
Jesteśmy głęboko przekonani, że produkty marki i jej innowacje najlepiej nadadzą się do wyróżnienia na szwajcarskim rynku. Łącząc marki, pomagamy sobie nawzajem prowadzić innowacyjność i skalowalność, osiągając wyniki, które przewyższają to, co każdy mógłby osiągnąć samodzielnie.
Zobacz również
Sanok Rubber Company podsumowuje trzeci kwartał 2025 roku
Sanok Rubber Company opublikował skonsolidowany raport obejmujący trzeci kwartał roku obrotowego 2025. W tym czasie w porównaniu z rokiem ubiegłym grupa kapitałowa polepszyła swoją sytuację finansową. Natomiast spółka akcyjna uzyskała gorsze wyniki.
Ł&K to teraz Luukon. Firma inwestuje w rozwój
Ł&K zmieniło nazwę na Luukon. Nowy właściciel Marcin Grzelak inwestuje w produkcję i chce systematycznie zwiększać sprzedaż.
Wartość sprzedaży systemów aluminiowych w Polsce przekroczyła 2 mld zł
Wartość sprzedaży okienno-drzwiowych i fasadowych systemów aluminiowych w naszym kraju wyniosła w 2024 roku ponad 2 miliardy złotych. Poruszyliśmy ten temat w 41. odcinku podcastu "Plusy, minusy".
Mój zespół i ja jesteśmy bardzo podekscytowani. Dołączając do grupy Dovista stajemy się częścią bardzo silnego związku marek w ramach jednej renomowanej grupy. Nie tylko zachowujemy charakterystykę marki 4B, ale także wykorzystujemy nowe możliwości. To ważny krok, który jest zgodny z naszą filozofią ciągłego sukcesu, ścieżki wzrostu i zaangażowania w innowacje. Nie możemy się doczekać świetlanej przyszłości razem.
Jesteśmy głęboko przekonani, że produkty marki i jej innowacje najlepiej nadadzą się do wyróżnienia na szwajcarskim rynku. Łącząc marki, pomagamy sobie nawzajem prowadzić innowacyjność i skalowalność, osiągając wyniki, które przewyższają to, co każdy mógłby osiągnąć samodzielnie.

