Dormakaba podsumowała drugie półrocze 2021 r. Koncern zanotował wzrost sprzedaży i zysków w porównaniu do 2020 r.
Dormakaba podliczyła wyniki z pierwszego półrocza swojego roku finansowego 2021/2022, jest to jednocześnie drugie półrocze 2021 r. Sprzedaż od lipca do końca grudnia w roku ubiegłym wyniosła 1 349,6 mln franków szwajcarskich w porównaniu do 1 227,5 mln w 2020 r., jest to wzrost o 10 proc. (wzrost organiczny 6,6 proc.). EBITDA wyniosła w omawianym okresie 193,5 mln franków w stosunku do 179,3 mln w 2020 r.
Spółka poinformowała, że w ostatnich sześciu miesiącach 2021 r. notowała duży popyt na swoje produkty na wszystkich rynkach. Także wzrósł poziom zleceń i firma ma obiecujący portfel zamówień obejmujący wszystkie segmenty. Jednak negatywnie na działalność spółki wpływała nadal pandemia i wzrost cen surowców, pracy i transportu – szczególnie frachtów. Dormakaba będzie więc podnosić ceny, by zrekompensować te wyższe koszty.
Dormakaba zamknęła pierwsze półrocze roku obrotowego 2021/2022 zyskiem netto w wysokości 100,6 mln franków, w porównaniu do 99,9 mln franków w roku 2020. Jest to według firmy wynik bardzo dobry, biorąc pod uwagę koszty wprowadzania nowego programu Shape4Growth. To nowa strategia działania, której celem jest poprawa wyników finansowych firmy. Jednak te koszty wdrożenia nowej strategii zostały zrekompensowane świetnymi wynikami operacyjnymi.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".