Dormakaba zakończyła rok finansowy ze wzrostem

Autor: |Data publikacji:

Grupa Dormakaba podliczyła swój rok finansowy 2021/2022. W tym czasie sprzedaż była wyższa o ponad 10 proc. w porównaniu z poprzednim okresem rozliczeniowym.

Grupa Dormakaba zaprezentowała właśnie wstępne wyniki za rok finansowy 2021/2022, który zakończył się w czerwcu. Spółka poinformowała, że wartość sprzedaży wyniosła 2,757 mld franków szwajcarskich (ok. 13,45 mld zł) w porównaniu do 2,499 mld franków (ok. 12,19 mld zł) w poprzednim okresie finansowym. Wzrost organiczny był na poziomie 7,7 proc.

Także polski oddział odnotował wzrost. Wartość sprzedaży Dormakaby Polska w omawianym właśnie okresie finansowym była wyższa o 10 proc., niż zakładany budżet. Jeśli porównywać obecne dane do tych z roku 2020/2021, to przychody z zakończonego właśnie roku są wyższe o 18 proc.

Grupa poinformowała również, że skorygowany EBITDA wyniósł 372 mln franków (ok. 1,81 mld zł) w porównaniu do 362 mln (ok. 1,76 mld zł) rok wcześniej. Dormakaba przyznaje, że w drugim półroczu odnotowała wysoki popyt na swoje produkty, jednak na działalność wpływało także szereg negatywnych czynników. Przede wszystkim był to niedobór komponentów budowlanych, szczególnie elektronicznych i problemy z siłą roboczą, co wpłynęło na opóźnienia w realizacji zamówień. Spółka informuje też, że podwyżki cen tylko częściowo zrekompensowały inflację (w krótkim okresie).

Jim-Heng Lee, prezes Dormakaby komentuje:

Chociaż przekroczyliśmy nasze cele dotyczące wzrostu, nie zrealizowaliśmy naszych wytycznych dotyczących marży EBITDA w tym trudnym środowisku inflacyjnym. Podnieśliśmy ceny i będziemy to robić nadal, aby zrekompensować dalsze efekty inflacyjne.

 

Zobacz również

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.

Dekarz wicemistrzem Europy, biegi niepodległości – branża stolarki wspiera sport

Dekarz wicemistrzem Europy, biegi niepodległości – branża stolarki wspiera sport

Firmy branży stolarki od lat są solidnym wsparciem dla wszelkich inicjatyw sportowych w naszym kraju. Zebraliśmy najświeższe aktywności. W tym odcinku piszemy głównie o mniejszych firmach z naszego świata, które sponsorują lokalne drużyny i wydarzenia sportowe.