Grupa Dormakaba podliczyła swój rok finansowy 2021/2022. W tym czasie sprzedaż była wyższa o ponad 10 proc. w porównaniu z poprzednim okresem rozliczeniowym.
Grupa Dormakaba zaprezentowała właśnie wstępne wyniki za rok finansowy 2021/2022, który zakończył się w czerwcu. Spółka poinformowała, że wartość sprzedaży wyniosła 2,757 mld franków szwajcarskich (ok. 13,45 mld zł) w porównaniu do 2,499 mld franków (ok. 12,19 mld zł) w poprzednim okresie finansowym. Wzrost organiczny był na poziomie 7,7 proc.
Także polski oddział odnotował wzrost. Wartość sprzedaży Dormakaby Polska w omawianym właśnie okresie finansowym była wyższa o 10 proc., niż zakładany budżet. Jeśli porównywać obecne dane do tych z roku 2020/2021, to przychody z zakończonego właśnie roku są wyższe o 18 proc.
Grupa poinformowała również, że skorygowany EBITDA wyniósł 372 mln franków (ok. 1,81 mld zł) w porównaniu do 362 mln (ok. 1,76 mld zł) rok wcześniej. Dormakaba przyznaje, że w drugim półroczu odnotowała wysoki popyt na swoje produkty, jednak na działalność wpływało także szereg negatywnych czynników. Przede wszystkim był to niedobór komponentów budowlanych, szczególnie elektronicznych i problemy z siłą roboczą, co wpłynęło na opóźnienia w realizacji zamówień. Spółka informuje też, że podwyżki cen tylko częściowo zrekompensowały inflację (w krótkim okresie).
Jim-Heng Lee, prezes Dormakaby komentuje:
Chociaż przekroczyliśmy nasze cele dotyczące wzrostu, nie zrealizowaliśmy naszych wytycznych dotyczących marży EBITDA w tym trudnym środowisku inflacyjnym. Podnieśliśmy ceny i będziemy to robić nadal, aby zrekompensować dalsze efekty inflacyjne.
Zobacz również
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.
Podziękowania właścicieli Eko-Okien
Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.