Grupa Dormakaba podliczyła swój rok finansowy 2021/2022. W tym czasie sprzedaż była wyższa o ponad 10 proc. w porównaniu z poprzednim okresem rozliczeniowym.
Grupa Dormakaba zaprezentowała właśnie wstępne wyniki za rok finansowy 2021/2022, który zakończył się w czerwcu. Spółka poinformowała, że wartość sprzedaży wyniosła 2,757 mld franków szwajcarskich (ok. 13,45 mld zł) w porównaniu do 2,499 mld franków (ok. 12,19 mld zł) w poprzednim okresie finansowym. Wzrost organiczny był na poziomie 7,7 proc.
Także polski oddział odnotował wzrost. Wartość sprzedaży Dormakaby Polska w omawianym właśnie okresie finansowym była wyższa o 10 proc., niż zakładany budżet. Jeśli porównywać obecne dane do tych z roku 2020/2021, to przychody z zakończonego właśnie roku są wyższe o 18 proc.
Grupa poinformowała również, że skorygowany EBITDA wyniósł 372 mln franków (ok. 1,81 mld zł) w porównaniu do 362 mln (ok. 1,76 mld zł) rok wcześniej. Dormakaba przyznaje, że w drugim półroczu odnotowała wysoki popyt na swoje produkty, jednak na działalność wpływało także szereg negatywnych czynników. Przede wszystkim był to niedobór komponentów budowlanych, szczególnie elektronicznych i problemy z siłą roboczą, co wpłynęło na opóźnienia w realizacji zamówień. Spółka informuje też, że podwyżki cen tylko częściowo zrekompensowały inflację (w krótkim okresie).
Jim-Heng Lee, prezes Dormakaby komentuje:
Chociaż przekroczyliśmy nasze cele dotyczące wzrostu, nie zrealizowaliśmy naszych wytycznych dotyczących marży EBITDA w tym trudnym środowisku inflacyjnym. Podnieśliśmy ceny i będziemy to robić nadal, aby zrekompensować dalsze efekty inflacyjne.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".