Dormakaba dokonała akwizycji firmy Reliance Doors i Best Doors Australia (RELBDA), wiodącego na tamtejszym rynku dostawcę bram garażowych, napędów do drzwi i bram oraz bram przemysłowych.
Jak poinformowała Dormakaba, transakcja ta umożliwi firmie dalszą dywersyfikację i rozszerzenie jej obecności przede wszystkim w sektorze mieszkaniowym na rynku australijskim, poprzez połączenie tych produktów z rozwiązaniami, zapewniającymi zdalny dostęp do domu. Reliance Doors i Best Doors Australia jest właścicielem takich marek jak „Gliderol”, „ezi-roll”, „Danmar” i „Best Doors”.
Reliance Doors i Best Doors Australia zatrudnia ponad 300 pracowników i posiada zakłady produkcyjne w Brisbane, Sydney, Melbourne i Adelaide. W roku obrotowym 2020/21 RELBDA wygenerowała sprzedaż na poziomie ok. 240 mln zł. Strony uzgodniły, że nie będą ujawniać dalszych szczegółów finansowych transakcji. Wiadomo już jednak, że Dormakaba po tej akwizycji oczekuje bardzo szybkich efektów finansowych pod kątem zysków i marży EBITDA. Transakcja ma zostać zamknięta w bieżącym kwartale roku obrotowego 2021/2022 firmy.
Nicholas Storen, przedstawiciel akcjonariuszy i zarządu Reliance Doors i Best Doors Australia:
Dormakaba jest wybitnie dopasowana do nas kulturowo i będzie nadal wspierać nas w rozwijaniu podstawowe filarów naszej strategii, takie jak wzrost, doświadczenie klienta, ludzie firmy i innowacyjność. Jesteśmy bardzo podekscytowani dołączeniem do rodziny Dormakaba, która dostarczy ogromną wartość naszym klientom i ich rosnącemu zapotrzebowaniu na postęp technologiczny w kontroli dostępu.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".