Dwa produkty z branży stolarki i osłon zostały laureatami konkursu Dobry Wzór 2018. Jury doceniło markizę antysmogową firmy Fakro oraz szkło grzewcze produkowane przez Saint-Gobain Building Glass Polska.
25 października w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie odbyła się gala finałowa konkursu Dobry Wzór. Jury konkursowe przyznało 26 nagród głównych, nagrodzono m. in. dwa produkty z branży stolarki.
Markiza antysmogowa
Antysmogową markizę VMZ cleanAir Fakro montuje się na zewnątrz okna. Jest rodzajem zwijanej moskitiery, w której zwykłą siatkę zastąpiono specjalną tkaniną z nanowłókna. Stanowi ona skuteczną barierę dla szkodliwych substancji zawartych w spalinach i smogu, pyłków roślin, zarodników pleśni i bakterii. Zatrzymuje także kurz, wodę deszczową, ale jest przepuszczalna dla powietrza, gazów i pary wodnej. Przepuszczalność czystego powietrza przez membranę wynosi około 20 procent, co wystarczy, aby po otwarciu okna zapewnić dopływ przefiltrowanego powietrza do wnętrza. Dodatkowo chroni pomieszczenia przed owadami, przegrzaniem w czasie upałów oraz szkodliwym promieniowaniem UV. Markizę antysmogową można wyposażyć w silnik elektryczny i jej działanie zautomatyzować, dzięki czujnikom jakości powietrza.
Szkło grzewcze
Jury doceniło również szkło grzewcze EGLAS produkowane przez Saint-Gobain Building Glass Polska. Dostrzegło rewolucyjność tego rozwiązania. Jak podano w uzasadnieniu: „Teraz możemy nie tylko niwelować parę i śnieg za pomocą podgrzewanych szyb, ale wręcz ogrzewać nimi pomieszczenia! To jeden z najciekawszych, wielofunkcyjnych wynalazków, który może zmienić oblicze współczesnej architektury.”
Zasilane prądem szkło zapewnia komfort cieplny wewnątrz pomieszczeń, niweluje przeciągi i poczucie chłodu. Temperatura jego powierzchni osiąga nawet 52 stopnie Celsjusza, dzięki czemu można zrezygnować z grzejników. Szyby dostępne są w wersji zespolonej jednokomorowej lub dwukomorowej oraz laminowanej.
Wśród 119 finalistów konkursu, zakwalifikowanych w lipcu przez Komisję Ekspertów, znalazł się również zestaw Home Inclusive 2.0 firmy Wiśniowski
(brama, drzwi i ogrodzenie w jednym designie) oraz kolekcja klamek do drzwi wewnętrznych Peonia, Orchide i Ninfea Q firmy Enger Robert Kwiecień.
Konkurs Dobry Wzór od 25 lat organizuje Instytut Wzornictwa Przemysłowego. Ma on na celu wyszukiwanie i promowanie najlepiej zaprojektowanych produktów i usług na polskim rynku.
Wszystkie produkty, które trafiły do finału konkursu są prezentowane na wystawie w IWP oraz w katalogu.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".