W lutowych zamówieniach dla Grupy Mercor nie było widać jeszcze negatywnego wpływu konfliktu na Ukrainie.Firma odnotowała w tym czasie wzrosty.
Firma pozyskała w lutym zamówienia o łącznej wartości 35,2 mln zł, co w odniesieniu do lutego ub. roku oznacza wzrost o 11 proc. W okresie ostatnich sześciu miesięcy, a więc od września 2021 do lutego 2022, wartość ta osiągnęła w sumie 241 mln zł, co w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej oznacza wzrost wartości zamówień o 17 proc.
Mercor posiada swoje oddziały w Rosji i Ukrainie, a w tym drugim kraju prowadzi nawet produkcję, której pomimo wojny jeszcze nie zatrzymał. Obydwa rynki przynosiły spółce przychody łącznie w granicach 60 mln zł rocznie, więc na pewno mają wpływ na ostateczne wyniki. Sytuacja na rynku rosyjskim jest obecnie analizowana w Grupie.
Krzysztof Krempeć, prezes firmy Mercor:
Z uwagą obserwujemy obecną sytuację geopolityczną. (…) Trwający konflikt zbrojny pomiędzy tymi krajami ma obecnie ograniczony wpływ na działalność Grupy. Jeśli chodzi o Ukrainę, nasza spółka wciąż działa, ale w niepełnym zakresie. Wpływ obecnej sytuacji na naszą działalność w Rosji obecnie analizujemy. Są to rynki, na których sprzedaż po trzech kwartałach 2021 r. wynosiła odpowiednio: 37 mln zł (Rosja) i 8,3 mln zł (Ukraina).
Tagi
bramy przeciwpożaroweGdańskKrzysztof KrempećMercoroddzielenia ppoż.systemy oddymianiawyniki 2022Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".