Dobre wiadomości płyną z rynku remontowego, na którym zdobywa swoją pozycję proces termomodernizacji budynków. Minister Anna Moskwa poinformowała, że w pierwszym półroczu br. Polacy złożyli ponad 100 tysięcy wniosków o dotacje do remontów swoich domów. W całym ubiegłym roku wszystkich wniosków było raptem 158 tysięcy. Program „Czyste Powietrze” idzie więc w tym roku na rekord. Są województwa, np. podkarpackie, w których ilość składanych wniosków już się podwoiła.
Pozytywne wieści przynosi również najnowsze badanie koniunktury konsumenckiej GUS. Badani coraz lepiej oceniają sytuację finansową swojego gospodarstwa domowego (wzrost o 6,1 pkt. proc.) oraz możliwość oszczędzania pieniędzy w przyszłości (wzrost o 3,1 pkt. proc.). Ma to zapewne związek z tym, że kolejny miesiąc rośnie również pozytywna ocena Polaków, jeśli idzie o możliwości dokonywania ważnych zakupów. W tej kategorii mieszczą się m.in. remonty i wymiana stolarki. W lipcu wskaźnik ten wyniósł -27,7 proc. i był o 10 pkt. wyższy niż jeszcze w marcu br. Obecny poziom wskaźnika skłonności do dokonywania ważnych zakupów znajduje się już w dolnych rejestrach z lat 2020-21 i wciąż rośnie.
Dobrą koniunkturę na rynku remontowym dobrze wykorzystują producenci i dilerzy stolarki, którzy w swojej sieci wdrażają doradztwo dla klientów ws. pozyskiwania dotacji. Obecnie w salonach sprzedaży okien i drzwi funkcjonuje w całej Polsce ponad 700 zweryfikowanych doradców ds. dotacji. Oferują oni klientom nie tylko okna, drzwi i bramy, ale również pomoc w pozyskaniu funduszy na ich wymianę. Już we wrześniu rusza kolejna runda ich szkoleń, poszerzona tym razem o szkolenia w zakresie wykonywania audytów energetycznych. Szczegóły na stronie Koalicji Termomodernizacji.
Tagi
dotacje na oknaKoalicja Termomodernizacjikoniunktura konsumenckaRemontywymiana drzwiwymiana okienZobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".