Dobre półrocze w Selenie

Red.: |Data publikacji:

Selena podsumowała pierwsze półrocze. Firma ma powody do zadowolenia. Przychody ze sprzedaży znacząco wzrosły, w tym roku ich wartość to 617,1 mln zł w porównaniu do 580,4 w roku ubiegłym.

Grupa kapitałowa Selena opublikowała właśnie raport na temat wyników finansowych z pierwszych sześciu miesięcy tego roku. Przychody wyniosły ponad 617 mln zł i były wyższe o 6,3 proc. w porównaniu do roku ubiegłego. Z kolei wypracowany zysk brutto  to kwota 30,8 mln zł. Jest to znaczący wzrost, gdyż w roku ubiegłym była to kwota 14,2 mln zł. Są to wyniki, jakie spółka osiągnęła globalnie. Jeśli spojrzymy na dane spółki dominującej – Seleny FM z siedzibą we Wrocławiu, to tu w minionym półroczu przychody też były na plusie, wyniosły 271,3 mln zł w porównaniu do 228,6 mln zł w roku 2018.

Minione półrocze było obfite w wydarzenia. Jednym z ważniejszych, szczególnie na rynku polskim, było otwarcie w kwietniu nowego laboratorium Selena Labs. W Dzierżoniowie na terenie Wałbrzyskiej SSE otwarto nowoczesny obiekt o powierzchni 4 tys. m 2, w którym opracowywane mają być nowe produkty. Selena przyznaje, że jeśli chodzi o inwestycje, to minionym półroczu największe nakłady na nie poniesiono w Hiszpanii w Selenie Iberia, gdzie zmodernizowany został zakład produkcyjny oraz w Polsce, przede wszystkim z spółce Orion PU.

Grupa Selena podzieliła sprzedaż na trzy segmenty biorąc pod uwagę położenie geograficzne danego rynku. Te trzy segmentu to: Unia Europejska, Europa Wschodnia i Azja oraz Ameryki – Północna i Południowa. Największy udział w ogólnej sprzedaży ma Unia Europejska (w tym Polska) – wynosi on 66 proc. Z kolei kraje Europu Wschodniej i Azja mają 28 proc. udziału, a Ameryka Płn. i Płd. – 6 proc.

W tym półroczu ustalił się również skład zarządu spółki. Prezesem jest Krzysztof Domarecki, wiceprezesem ds. sprzedaży Dariusz Ciesielski, wiceprezesem ds. marketingu Christian Dölle oraz Bogusław Mieszczak, członek zarządu ds. operacyjnych. Jacek Michalak dołączył do zarządu od 1 lipca na podstawie decyzji rady nadzorczej z 24 czerwca. Został on członkiem zarządu ds. finansowych.

Zobacz również

Dormakaba mocno redukuje zatrudnienie

Dormakaba mocno redukuje zatrudnienie

Dormakaba zwalnia pracowników w swoich zakładach. Jest to konsekwencja wdrożenia programu transformacji Shape4Growth.

20 lat w UE: „Dużo zyskaliśmy, ale warto rozpocząć rozmowy nad reformami unijnej gospodarki”

20 lat w UE: „Dużo zyskaliśmy, ale warto rozpocząć rozmowy nad reformami unijnej gospodarki”

Wejście Polski do UE oznaczało dostęp do wspólnego rynku. Skorzystały na tym polskie przedsiębiorstwa, w tym Press Glass.

Koniec marki Krispol w Polsce. Producent rozpoczyna rebranding

Koniec marki Krispol w Polsce. Producent rozpoczyna rebranding

KRISPOL od dziś rozpoczął swoją transformację wizerunkową i marketingową zmieniając nazwę marki na KRISHOME. Zmiany te będą wprowadzane stopniowo i mają zakończyć się pod koniec roku.

1