Avante z Elbląga podsumowało minione półrocze. Firma podliczyła, że wzrost sprzedaży kształtował się na poziomie 30 proc.
Pierwsze półrocze dla większości firm było bardzo dobre pod kątem wartości sprzedaży. W przypadku Avante wzrost sięgnął 30 procent. Jednak na ten dobry wynik wpływa także wysoka cena okien, które były znacznie droższe w tym roku, niż w analogicznym okresie w roku 2020. Producent informuje jednak, że jest także zadowolony z zysków z półrocza, są one wyższe niż w roku ubiegłym.
Firma przyznaje, że tak samo, jak większość producentów stolarki na rynku, mierzy się z trudnościami związanymi z podwyżkami oraz niedoborem komponentów do produkcji. Avante korzysta z usług wielu dostawców, dlatego w przypadku braku towaru od jednego, kompensuje to dostawą od innego. Obecnie jednak trudności z dostępnością szyb, profili czy stali to największy problem dla producentów okien. Także dla marki Avante.
Zobacz również
Grupa IFN liczy w tym sezonie na rynek remontowy
Grupa IFN odnotowała około dwucyfrowy wzrost przychodów w sezonie 2022. Na uwagę zasługuje dynamiczny wzrost firmy Neuffer, która w grupie specjalizuje się na sprzedaży stolarki online. W tym roku austriacka spółka liczy na rozwój rynku remontowego.
MFO odczuwa spadek koniunktury w budownictwie
MFO podsumował pierwszy kwartał pod względem finansowym. Firma odnotowała znaczący spadek wartości przychodów ze sprzedaży.
ML System zakończył kwartał dwoma patentami na szyby
ML System podliczył wyniki handlowe z I kwartału. Firma odnotowała spadek wartości przychodów ze sprzedaży.