Dobra passa Oknoplastu na rynku francuskim

Red.: |Data publikacji:

Po dobrych informacjach z Ochmanowa na temat bieżącej sprzedaży, po sukcesach we włoskim programie renowacji budynków, dobre wieści płyną też z rynku francuskiego. Tamtejszy oddział małopolskiej spółki wciąż notuje dobre wyniki sprzedażowe oraz rozbudowuje sieć partnerów Premium.

Oknoplast świetnie radzi sobie na rynku francuskim. Po bardzo dobrym sezonie 2021, kiedy to obroty francuskiej spółki wzrosły o 30 proc., niewiele gorsza była dynamika w I kwartale tego roku. Jak przyznaje Gilles Carre, prezes Oknoplast France, inflacja ma niestety także i tutaj wpływ na wyższe ceny, co nie ułatwia handlowania szczególnie w segmencie nowego budownictwa. Ale właśnie dlatego firma zdecydowała o podjęciu kampanii reklamowej swoich produktów we francuskiej telewizji, która trwała przez cały marzec, a potem w czerwcu. Kolejna odsłona tej kampanii zaplanowała została na przełom września i października br.

Działania reklamowe obliczone są na zwrócenie uwagi klientów francuskich na okna Charme Mini i Pixel oraz skierowanie ich do salonów partnerskich Oknoplastu. Tych działa już we Francji ponad 240, a tylko w I kwartale przybyło sześć kolejnych. Zadaniem dyrektora Carre do roku 2025 jest zorganizowanie w tym kraju 350 salonów Premium z produktami Oknoplastu. Wśród licznych warunków bycia partnerem Oknoplastu we Francji jest posiadanie wystawy produktów w dobrej lokalizacji oraz oferowanie klientom usług finansowych. Jak twierdzi szef Oknoplast France zaledwie 20 proc. Francuzów kupuje okna za gotówkę – reszta bierze na ten cel pożyczki. Stąd dało się zauważyć, że salony, które dodatkowo wprowadziły usługi finansowe generują o 10-15 proc. więcej przychodów niż te, które takich usług nie oferują. Istotna jest również jakość usługi montażowej, stąd francuski oddział Oknoplastu we współpracy z CSTB prowadzi regularne szkolenia ekip montażowych swoich partnerów.

Zobacz również

Nowi szefowie w branży

Nowi szefowie w branży

Dyrektorką targów Windoor-Tech została Hanna Lisiecka. Z kolei od maja Hydro będzie miało nowego prezesa, to Eivind Kallevik.

Somfy: wartość sprzedaży w Europie spadła

Somfy: wartość sprzedaży w Europie spadła

Grupa Somfy podliczyła wyniki za 2023 r. Spółka osiągnęła spadki w wartości sprzedaży i zysków; najwyższe były w Europie.

Dormakaba podsumowała półrocze: stabilny wzrost i poprawa marży

Dormakaba podsumowała półrocze: stabilny wzrost i poprawa marży

Dormakaba przedstawiła raport finansowy za pierwsze półroczne roku obrotowego 2023/2024. Wyniki są zgodne z oczekiwaniami firmy. 

1