Dlaczego klienci rezygnują z zakupu stolarki w internecie?

Autor: |Data publikacji:

Cały czas rośnie znaczenie internetu w marketingu branży stolarki. Większość Polaków szuka informacji o oknach w internecie a dla wielu z nich sieć jest najważniejszym źródłem informacji. Centrum Analiz Branżowych sprawdziło, co powstrzymuje ich przed dokonaniem zakupów okien online.

Jak wynika z danych zebranych przez Centrum Analiz Branżowych, tylko dla co trzeciego Polaka internet nie jest źródłem informacji przy wyborze okien. Dla czterech na dziesięciu ankietowanych sieć jest z kolei najważniejszym źródłem informacji, które ma kluczowy wpływ na zakup przez nich stolarki.

Choć sprzedaż internetowa stolarki nie stanowi na razie dużej części sprzedaży stolarki w Polsce, regularnie odnotowywane są wzrosty w tym kanale. Można szacować, że co dziesiąty Polak dokonał zakupu okien lub drzwi przez internet.

CAB sprawdziło również, co powstrzymuje Polaków przed dokonywaniem zakupów online. Najczęściej inwestorzy wskazują na konieczność obejrzenia produktów na żywo, zanim podejmą ostateczną decyzję zakupową. Innym wyzwaniem z którym muszą poradzić sobie producenci, chcący sprzedawać stolarkę online, jest jej wysoka cena. Może to wynikać z faktu, że przy zakupie okien z usługa montażu obowiązuje niższy VAT niż przy zakupie samego produktu. Często wskazywano również preferowany kontakt bezpośredni ze sprzedawcą i kupno stolarki w stacjonarnym punkcie sprzedaży. To tylko kilka z przykładowych problemów, które wymieniali respondenci.

Maksymilian Miros, główny analityk Centrum Analiz Branżowych komentuje:

Producenci stolarki powinni coraz większą uwagę zwracać na marketing internetowy oraz możliwości płynące z e-commerce. Choć sprzedaż online stolarki jest na razie na niskim poziomie, internet okazuje się ogromnym wsparciem przy podejmowaniu ostatecznej decyzji przez inwestorów. Jeżeli firmy z naszej branży wsłuchają się w obawy inwestorów indywidualnych przed dokonywaniem zakupów w e-sklepach, będą mogli liczyć na dużą dynamikę wzrostu w tym kanale dystrybucji. Tym bardziej, że choć tylko co dziesiąty Polak zdecydował się kupić okna czy drzwi przez internet, to z naszego badania wynika, że znacznie więcej rozważało e-zakupy. Widać zatem, jak duży potencjał drzemie w sprzedaży online.

Znacznie więcej o zakupie stolarki online Maksymilian Miros z Centrum Analiz Branżowych opowie w swoim wystąpieniu podczas Forum 100, które odbędzie się już 26 kwietnia w Centrum Olimpijskim w Warszawie. Wydarzenie poświęcone będzie digitalizacji marketingu oraz sprzedaży w branży stolarki. Szczegóły oraz bilety dostępne są na stronie: https://eventory.cc/event/forum-100-digitalizacja/

 

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".