Dla Polaków termomodernizacja to głównie wymiana okien

Autor: |Data publikacji:

Atlas zbadał podejście Polaków do termomodernizacji. Z najnowszego raportu wynika, że dla ludzi oznacza to najczęściej docieplenie ścian i wymianę okien.

Atlas przygotował raport pt.: „Zimno, cieplej, gorąco…” w którym prezentuje wyniki badań na temat tego, co ludzie wiedzą o termomodernizacji. Okazuje się, że w ostatnich pięciu latach około 42 proc. ankietowanych przeprowadziło prace w domu, które można zaliczyć do termomodernizacji. Natomiast sam termin termomodernizacja według badań zna 81 proc. ludzi. Największą wiedzę na ten temat mają osoby w przedziale wieku 55-64 – znajomość deklaruje 85 proc. i 35-44 – tu termin termomodernizacja zna 80 proc. badanych.

Ludzie zaliczają do prac termomodernizacyjnych przede wszystkim docieplenie ścian zewnętrznych – tak myśli 69 proc. osób, a potem ocieplenie dachu i wymianę okien – tak uważa 57 proc. ankietowanych. Ponadto ludzie uważają, że termomodernizacja to instalacja odnawialnych źródeł energii, a także wymiana instalacji grzewczej.

Osoby, które zdecydowały się na termomodernizację w ostatnich pięciu latach przede wszystkim docieplały ściany i wymieniały okna – w jednym i drugim przypadku było to po 45 proc. odpowiedzi. Wymiana instalacji gazowej – to 35 proc. wskazań, a docieplenie dachu to 29 proc.

Dlaczego ludzie decydują się na przeprowadzenie termomodernizacji? Z badania Atlasa vwynika, że na pierwszym miejscu jest komfort cieplny, na drugim miejscu znajdują się finanse i oszczędności poniesione na ogrzewaniu. Osoby, które nie zdecydowały się na termomodernizację w 36 proc. podawały odpowiedź, że nie widzą takiej potrzeby. Ok. 25 proc. odpowiedzi to zbyt wysokie koszty prac termomodernizacyjnych. Brak wiedzy jak zrealizować prace termomodernizacyjne wskazuje 9 proc. ankietowanych.

Badanie na zlecenie firmy Atlas zostało przeprowadzone metoda CAWI w dniach od 6 do 8 kwietnia za pomocą platformy Omnisury. Przebadanych zostało tysiąc osób w wieku od 30 do 64 lat.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".