Dla Polaków liczą się innowacje, dla Niemców bezpieczeństwo

Autor: PG |Data publikacji: 2019-12-06

Okna jako produkt są bardzo zbliżone do siebie technicznie w całej Europie. Okazuje się jednak, że zachowania zakupowe w tej kategorii produktowej w poszczególnych krajach Starego Kontynentu bardzo się od siebie różnią. Polacy stawiają na znane im marki i innowacje, Niemcy na bezpieczeństwo i rabaty.

Produkty podobne, konsumenci diametralnie różni

Firma InterConnection Consulting przeprowadziła badania konsumenckie w Polsce, Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii i Austrii. Okazuje się, że zachowania zakupowe na tych rynkach w przypadku okien diametralnie się od siebie różnią. W Austrii najważniejsza dla konsumentów jest marka, w Niemczech bezpieczeństwo, a nabywcy okien w Polsce najbardziej zainteresowani są innowacjami. I właśnie przykład z naszego kraju analitycy uznali za najbardziej zaskakujący.

Polacy świadomi marek

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez InterConnection Consulting Polska jest krajem o najwyższej świadomości marek. Firmy takie jak OknoplastDrutex w badaniu przeprowadzonym metodą free recall (opiera się na świadomości spontanicznej) otrzymywały od 16 do 32 proc. wskazań. Marka jako taka jest też ważnym argumentem sprzedażowym w naszym kraju.  Austrii wskaźniki w przedziale 20-30 proc. miały firmy Internorm i Josko. W Niemczech natomiast marki okien mają raptem jednocyfrowe wartości wskazań.

Łowcy okazji

Co może wydać się zaskakujące, najwięcej łowców okazji mamy w Niemczech. Około 35 proc. inwestorów swój wybór okien uzależnia od okazji cenowych i rabatów. We Francji z kolei klienci entuzjastycznie podchodzą do innowacji i mogą zapłacić więcej, jeśli produkt spełnia ich wysokie wymagania.

PCW zamiast drewna

We wszystkich krajach najpopularniejszym materiałem okazuje się PCW. Właściciele domów i mieszkań wyposażonych w okna z tworzyw sztucznych o 15 proc. rzadziej wyrażają chęć zmiany okien na wykonane z innych materiałów. Na drugim biegunie są właściciele okien drewnianych. W tym przypadku gotowość na wymianę ich na okna z innych materiałów waha się w przedziale od 53 do 67 proc.! Głównie wskazują na okna PCW.

Polska może poszczycić się bardzo dużym wykorzystaniem internetu do wyszukiwania informacji o oknach, jak i ich zakupu. Okazuje się bowiem, że 75 proc. polskich inwestorów korzysta z zasobów internetowych, takich jak strony producentów, czy sprzedawców detalicznych, aby uzyskać informacje o markach i produktach przed zakupem swoich okien. Polska jest również krajem o największej liczbie zakupów online w Europie. Natomiast nabywcy okien z Francji wykazują najmniejszą gotowość do zakupu okien bezpośrednio przez Internet.

Zobacz również

Novoferm planuje wzrost sprzedaży w Europie

Novoferm planuje wzrost sprzedaży w Europie

Novoferm Group należy w 100 proc. do Sanwa Group. Spółka podała, że planuje w 2020 r. sprzedaż o wartości 612 mln euro, a zysk 36 mln euro.

Noworoczne zmiany w koszalińskim Akancie

Noworoczne zmiany w koszalińskim Akancie

Tomasz Witczak, wieloletni menedżer Semmerlock, zastąpił od nowego roku Pawła Dobrzańskiego na stanowisku dyrektora handlowego firmy Akant z Koszalina.

Dynamiczne wzrosty na rynku fasad

Dynamiczne wzrosty na rynku fasad

Według raportów globalny rynek fasad ma się dynamicznie rozwijać. Dużą rolę odegra modernizacja obiektów oraz rosnąca urbanizacja. Nie bez znaczenia będzie również kładzenie dużego nacisku przez inwestorów na wygląd zewnętrzny budynków.