Deceuninck wraca na prostą po okresie spowolnienia

Red.: MR |Data publikacji: 2020-11-09

Deceuninck opublikował wstępne dane za trzeci kwartał. Firma odnotowała w tym okresie 7,5 proc. wzrost wartości sprzedaży.

Deceuninck poinformował rynek o wstępnych wynikach z trzech pierwszych kwartałów 2020 r. Firma odnotowała wzrost wartości sprzedaży w III kwartale o 7,5 proc. do kwoty 177,7 mln euro. W roku ubiegłym było to 165,3 mln euro. Ten wzrost wynika z powrotu koniunktury po spowolnieniu, który notowany był w II kwartale.

Wartość sprzedaży po dziewięciu miesiącach to kwota 467 mln euro w porównaniu do 478 mln w roku 2019. Zysk EBITDA w tym roku w III kwartale wyniósł 31,2 mln euro w stosunku do 18,4 mln euro w 2019 r. Według zarządu, tak wysoka poprawa rentowności wynika m.in. z niższej ceny surowców.

Deceuninck przyznaje, że najbliższa przyszłość, ze względu na COVID-19, jest niepewna. Jednak firma jest nastawiona optymistycznie jeśli chodzi o długoterminowe planowanie i wyniki firmy. To nastawienie wynika z prognoz mówiących o tym, że rośnie zapotrzebowanie na mieszkania i remonty, także przeprowadzane po to, by realizować cele klimatyczne.

Zobacz również

Niewymuszony optymizm producentów okien

Niewymuszony optymizm producentów okien

Są firmy, które nie tylko nie narzekają, ale wręcz z wielkim optymizmem inwestują w nowe maszyny i linie produkcyjne. Tylko w ciągu ostatniego miesiąca dotarło do nas kilkanaście takich informacji. Przedstawiamy niektóre z nich.

Najlepsze wpisy z Pressroomu

Najlepsze wpisy z Pressroomu

Przedstawiamy subiektywną listę najciekawszych wieści z firm, które opublikowaliśmy w ostatnim czasie. Jednocześnie zapraszamy do lektury całego działu Pressroom, w którym można odkryć jeszcze więcej ciekawych treści.

Jak klienci indywidualni w Polsce kupują okna?

Jak klienci indywidualni w Polsce kupują okna?

Centrum Analiz Branżowych przygotowało nowy raport, który sprawdza, jak Polacy kupują okna. Analizie poddano ścieżki zakupowe inwestorów indywidualnych, od pojawienia się potrzeby, aż po wrażenia po zakupie.

1