Deceuninck wraca na prostą po okresie spowolnienia

Autor: |Data publikacji:

Deceuninck opublikował wstępne dane za trzeci kwartał. Firma odnotowała w tym okresie 7,5 proc. wzrost wartości sprzedaży.

Deceuninck poinformował rynek o wstępnych wynikach z trzech pierwszych kwartałów 2020 r. Firma odnotowała wzrost wartości sprzedaży w III kwartale o 7,5 proc. do kwoty 177,7 mln euro. W roku ubiegłym było to 165,3 mln euro. Ten wzrost wynika z powrotu koniunktury po spowolnieniu, który notowany był w II kwartale.

Wartość sprzedaży po dziewięciu miesiącach to kwota 467 mln euro w porównaniu do 478 mln w roku 2019. Zysk EBITDA w tym roku w III kwartale wyniósł 31,2 mln euro w stosunku do 18,4 mln euro w 2019 r. Według zarządu, tak wysoka poprawa rentowności wynika m.in. z niższej ceny surowców.

Deceuninck przyznaje, że najbliższa przyszłość, ze względu na COVID-19, jest niepewna. Jednak firma jest nastawiona optymistycznie jeśli chodzi o długoterminowe planowanie i wyniki firmy. To nastawienie wynika z prognoz mówiących o tym, że rośnie zapotrzebowanie na mieszkania i remonty, także przeprowadzane po to, by realizować cele klimatyczne.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".