Deceuninck podliczył rok pod względem handlowym. Spółce udało się wypracować dobry wynik operacyjny, mimo spadku wolumenu sprzedaży.
Deceuninck, dostawca systemów z PCW do stolarki otworowej, podsumował rok 2023. W tym okresie przychody wyniosły 866,1 mln euro w porównaniu do 974,1 mln, co oznacza spadek o 11 proc. Natomiast skorygowany wynik EBITDA to 117,9 w stosunku do 102,3, co oznacza wzrost o 15 proc. Z kolei zysk netto wyniósł 13,6 proc. w porównaniu do 7,6 mln euro, co daje wzrost 79-procentowy. Te dane pokazują poprawę wyników w stosunku do roku ubiegłego, mimo że sprzedaż pod kątem wolumenu była pod dużą presją i przychody netto są niższe niż rok wcześniej.
W minionym roku w maju udało się firmie m.in. otworzyć fabrykę w Donja Bistra w Chorwacji. Deceuninck także podsumował, że recyklingowi zostało poddanych 19,8 tys. ton odpadów. Dzięki zaś wykorzystaniu własnego recyklatu udało się uniknąć 37 tys. ton emisji CO2.
Francis Van Eeckhout, Executive Chairman w Deceuninck tak komentuje sytuację w Europie w minionym roku:
W Europie niestety popyt był niski. Wysokie stopy procentowe oraz inflacja wpłynęły na spadek zaufania klientów. Spowolnienie gospodarcze było najbardziej widoczne w Centralnej i Wschodniej Europie, podczas gdy w Południowej Europie widać było wciąż większą odporność niż na północy kontynentu. Ogłosiliśmy również zamiar restrukturyzacji naszej niemieckiej działalności. Jesteśmy przekonani, że jest to kluczowy krok w optymalizacji naszej europejskiej rentowności.
Jednocześnie prognozuje:
W 2024 r. zakładamy, że warunki rynkowe pozostaną trudne, szczególnie w Europie i Ameryce Północnej. Dlatego będziemy nadal koncentrować się na wynikach operacyjnych, realizacji strategicznych projektów i zapewnianiu wysokiej rentowności. Będziemy kontynuować inwestycje w nasz zaawansowany technologicznie zakład recyklingu w Diksmuide oraz w zwiększone wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu w naszych produktach poprzez instalację linii do ekstruzji.
Zobacz również
Nowe showroomy z rozwiązaniami polskich producentów
Marzec i kwiecień to okres, w którym polscy producenci intensywnie pracują nad swoimi showroomami. W ostatnim czasie o otwarciu nowych przestrzeni wystawowych informowali Aluprof, Budvar Centrum i Drutex.
Polskie firmy ruszyły na zakupy włoskich maszyn
Polscy producenci wyrobów z drewna, m.in. stolarki kupili w zeszłym roku maszyny włoskie o wartości ponad 107 mln euro, to wzrost o 35 proc.
Wzrost popytu na systemy bezpieczeństwa. Spółka Assa Abloy podsumowała pierwszy kwartał
Assa Abloy podliczyła pierwszy kwartał, spółka odnotowała wzrost sprzedaży o 6 proc. Widzi też popyt na bezpieczne systemy wejściowe.