Deceuninck: rekordowa sprzedaż, ale niski zysk

Red.: |Data publikacji:

Deceuninck podliczył wyniki za pierwsze półrocze. Spółka przyznała, że dane ze sprzedaży są rekordowe, choć ilościowo odnotowano spadki. Solidny jest również wynik EBITDA.

Deceuninck z siedzibą w Belgii podliczył wyniki za pierwsze półrocze. Spółka określa wyniki ze sprzedaży jako rekordowe. W tym roku przychody wyniosły 488,7 mln euro w porównaniu do 404 mln w pierwszym półroczu 2021 r., to wzrost o 21 proc. Jednak ten wzrost był spowodowany głównie podwyżkami, które miały złagodzić rosnące koszty produkcji. Natomiast wolumen sprzedaży spadł o 6 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Wpłynęło na to kilka czynników – przede wszystkim upadek rynku rosyjskiego, ale także trudności w Turcji (hiperinflacja) oraz spowolnienie w budownictwie pod koniec drugiego kwartału widoczne na wszystkich rynkach.

Deceuninck w Wielkiej Brytanii

Jeśli chodzi o wynik EBITDA, to w okresie od stycznia do końca czerwca wyniósł on 56,8 mln euro w stosunku do 51 mln rok wcześniej, co oznacza wzrost o 11,2 proc. Deceuninck odnotował jednak spadek jeśli chodzi o zysk netto. W pierwszym półroczu bieżącego roku zysk wyniósł 18,2 mln euro, rok wcześniej była to kwota 20,6 mln euro. Spółka ten spadek tłumaczy głównie utratą aktywów w Rosji o wartości 4,5 mln euro.

Bruno Humblet, prezes Deceuninck pozytywnie ocenia minione półrocze:

Pomimo dalszego wzrostu cen surowców, sporadycznych zakłóceń w łańcuchu dostaw i trudnego otoczenia gospodarczego na większości rynków, udało nam się zwiększyć sprzedaż i wskaźnik EBITDA do rekordowych danych. Jednocześnie poczyniliśmy istotne postępy w przywracaniu naszej efektywności operacyjnej, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, gdzie przełożyło się to na lepszą rentowność w porównaniu do drugiej połowy ubiegłego roku.

Deceuninck przyznaje, że pod koniec drugiego kwartału widoczne było spowolnienie gospodarcze, także w budownictwie i trudno określić, jak długo ono potrwa. W Europie spółka spodziewa się dalszych wzrostów cen energii, choć unijny projekt Green Deal będzie wpływał pozytywnie na popyt na rynku remontowym. W ostatnich miesiącach widać było poprawę w łańcuchu dostaw, jednak w kolejnych kwartałach wciąż mogą się pojawiać niedobory. Deceunick podsumowuje, że w najbliższych miesiącach należy się spodziewać niestabilnego popytu.

Zobacz również

Nice ma nową strategię działania do 2025 r.

Nice ma nową strategię działania do 2025 r.

Nice opublikował swój pierwszy Raport Zrównoważonego Rozwoju. Firma prezentuje w nim nową strategię rozwoju.

Nowe showroomy Dako i Aluprofu

Nowe showroomy Dako i Aluprofu

Dako otworzył właśnie swój nowy showroom w swojej siedzibie w Nowym Sączu. Także Aluprof inwestuje w salon, który otworzy w Wietnamie.

Slonawy chce inwestować w sprzedaż w USA

Slonawy chce inwestować w sprzedaż w USA

Compremum podliczyło wyniki ze sprzedaży za trzy kwartały. Spółka osiągnęła sprzedaż ponad 167 mln zł, w tym 13 proc. to stolarka.

1