Deceuninck pobił rekordy pomimo trudności na rynku

Autor: |Data publikacji:

Dla Deceuninck rok 2021 był rekordowy. Firma miała bardzo dobre wyniki zarówno w przychodach ze sprzedaży, jak i zysku.

Deceuninck podsumował rok 2021 pod względem handlowym. Sprzedaż wyniosła 838,1 mln euro w porównaniu do 642,2 mln w roku 2020. Był to ponad 30-procentowy wzrost, wyższa sprzedaż notowana była we wszystkich regionach, w których obecna jest spółka. Jednocześnie Deceuninck poinformował o poziomie sprzedaży pod kątem wolumenu – była ona w 2021 roku wyższa o ponad 13 proc. w stosunku do 2020 r.

Producent profili do stolarki z PCW podaje także, że w minionym roku firma odnotowała rekordowy wynik EBITDA. W 2021 r. wyniósł on 97,7 mln euro w stosunku do 86 mln w 2020 r. i był on wyższy o ponad 13 proc. Spółka podkreśla, że jest szczególnie zadowolona z tych danych, bo zostały osiągnięte mimo trudności na rynku takich jak przerwane łańcuchy dostaw oraz rosnące ceny surowców do produkcji.

Deceuninck podaje informacje na temat wyników także pod kątem geograficznym. W 2021 r. w Europie sprzedaż wzrosła o 29 proc. i wyniosła 411,4 mln euro. Z kolei poziom wolumenu sprzedaży był wyższy o ok. 17 proc. w porównaniu do 2020 r. Firma także podaje, jak kształtowały się ceny – w Europie wzrosły one o 12 proc. Z kolei w Ameryce Północnej sprzedaż wyniosła 183,2 mln euro i był to wzrost o 14 proc., przy wzroście wolumenu na poziomie ponad 2-procentowym. W Turcji i na rynkach wschodzących sprzedaż wyniosła 243,5 mln euro, to wzrost o 47 proc. Wzrost wolumenu był na poziomie 15 proc.

Spółka zauważa, że w 2021 r. w wielu krajach oszczędności zgromadzone podczas lockdownu, a także dodatkowe wsparcia finansowe od państw sprzyjały decyzjom o remontach. Także rozwijał się segment nowego budownictwa. Z drugiej strony na działalność firmy w 2021 r. wpływała inflacja w Europie, Ameryce Północnej i Turcji. Deceuninck podaje, że cena PCW była średnio wyższa o 75 proc. w stosunku do 2020 r. Inne komponenty do produkcji, jak dodatki były droższe średnio o 16 proc. Ponadto rosła cena energii, transportu i wyższe były koszty pracy. Problemy pojawiały się także z siłą roboczą. Ze względu na COVID-19 firma notowała dużą absencję pracowników (część chorowała, część zostawała w domu z powodu kwarantanny).

Deceuninck prognozuje, że w tym roku rynek budownictwa powinien nadal się rozwijać. Niestety wciąż obecne będą problemy, z którymi borykały się firmy w 2021 r., takie jak jak wysoka inflacja, braki w wykwalifikowanej siły roboczej czy wysokie ceny energii. Te czynniki zmuszą firmy do dużej dyscypliny cenowej.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".