Dla Deceuninck rok 2021 był rekordowy. Firma miała bardzo dobre wyniki zarówno w przychodach ze sprzedaży, jak i zysku.
Deceuninck podsumował rok 2021 pod względem handlowym. Sprzedaż wyniosła 838,1 mln euro w porównaniu do 642,2 mln w roku 2020. Był to ponad 30-procentowy wzrost, wyższa sprzedaż notowana była we wszystkich regionach, w których obecna jest spółka. Jednocześnie Deceuninck poinformował o poziomie sprzedaży pod kątem wolumenu – była ona w 2021 roku wyższa o ponad 13 proc. w stosunku do 2020 r.
Producent profili do stolarki z PCW podaje także, że w minionym roku firma odnotowała rekordowy wynik EBITDA. W 2021 r. wyniósł on 97,7 mln euro w stosunku do 86 mln w 2020 r. i był on wyższy o ponad 13 proc. Spółka podkreśla, że jest szczególnie zadowolona z tych danych, bo zostały osiągnięte mimo trudności na rynku takich jak przerwane łańcuchy dostaw oraz rosnące ceny surowców do produkcji.
Deceuninck podaje informacje na temat wyników także pod kątem geograficznym. W 2021 r. w Europie sprzedaż wzrosła o 29 proc. i wyniosła 411,4 mln euro. Z kolei poziom wolumenu sprzedaży był wyższy o ok. 17 proc. w porównaniu do 2020 r. Firma także podaje, jak kształtowały się ceny – w Europie wzrosły one o 12 proc. Z kolei w Ameryce Północnej sprzedaż wyniosła 183,2 mln euro i był to wzrost o 14 proc., przy wzroście wolumenu na poziomie ponad 2-procentowym. W Turcji i na rynkach wschodzących sprzedaż wyniosła 243,5 mln euro, to wzrost o 47 proc. Wzrost wolumenu był na poziomie 15 proc.
Spółka zauważa, że w 2021 r. w wielu krajach oszczędności zgromadzone podczas lockdownu, a także dodatkowe wsparcia finansowe od państw sprzyjały decyzjom o remontach. Także rozwijał się segment nowego budownictwa. Z drugiej strony na działalność firmy w 2021 r. wpływała inflacja w Europie, Ameryce Północnej i Turcji. Deceuninck podaje, że cena PCW była średnio wyższa o 75 proc. w stosunku do 2020 r. Inne komponenty do produkcji, jak dodatki były droższe średnio o 16 proc. Ponadto rosła cena energii, transportu i wyższe były koszty pracy. Problemy pojawiały się także z siłą roboczą. Ze względu na COVID-19 firma notowała dużą absencję pracowników (część chorowała, część zostawała w domu z powodu kwarantanny).
Deceuninck prognozuje, że w tym roku rynek budownictwa powinien nadal się rozwijać. Niestety wciąż obecne będą problemy, z którymi borykały się firmy w 2021 r., takie jak jak wysoka inflacja, braki w wykwalifikowanej siły roboczej czy wysokie ceny energii. Te czynniki zmuszą firmy do dużej dyscypliny cenowej.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".