Dla Deceuninck rok 2021 był rekordowy. Firma miała bardzo dobre wyniki zarówno w przychodach ze sprzedaży, jak i zysku.
Deceuninck podsumował rok 2021 pod względem handlowym. Sprzedaż wyniosła 838,1 mln euro w porównaniu do 642,2 mln w roku 2020. Był to ponad 30-procentowy wzrost, wyższa sprzedaż notowana była we wszystkich regionach, w których obecna jest spółka. Jednocześnie Deceuninck poinformował o poziomie sprzedaży pod kątem wolumenu – była ona w 2021 roku wyższa o ponad 13 proc. w stosunku do 2020 r.
Producent profili do stolarki z PCW podaje także, że w minionym roku firma odnotowała rekordowy wynik EBITDA. W 2021 r. wyniósł on 97,7 mln euro w stosunku do 86 mln w 2020 r. i był on wyższy o ponad 13 proc. Spółka podkreśla, że jest szczególnie zadowolona z tych danych, bo zostały osiągnięte mimo trudności na rynku takich jak przerwane łańcuchy dostaw oraz rosnące ceny surowców do produkcji.
Deceuninck podaje informacje na temat wyników także pod kątem geograficznym. W 2021 r. w Europie sprzedaż wzrosła o 29 proc. i wyniosła 411,4 mln euro. Z kolei poziom wolumenu sprzedaży był wyższy o ok. 17 proc. w porównaniu do 2020 r. Firma także podaje, jak kształtowały się ceny – w Europie wzrosły one o 12 proc. Z kolei w Ameryce Północnej sprzedaż wyniosła 183,2 mln euro i był to wzrost o 14 proc., przy wzroście wolumenu na poziomie ponad 2-procentowym. W Turcji i na rynkach wschodzących sprzedaż wyniosła 243,5 mln euro, to wzrost o 47 proc. Wzrost wolumenu był na poziomie 15 proc.
Spółka zauważa, że w 2021 r. w wielu krajach oszczędności zgromadzone podczas lockdownu, a także dodatkowe wsparcia finansowe od państw sprzyjały decyzjom o remontach. Także rozwijał się segment nowego budownictwa. Z drugiej strony na działalność firmy w 2021 r. wpływała inflacja w Europie, Ameryce Północnej i Turcji. Deceuninck podaje, że cena PCW była średnio wyższa o 75 proc. w stosunku do 2020 r. Inne komponenty do produkcji, jak dodatki były droższe średnio o 16 proc. Ponadto rosła cena energii, transportu i wyższe były koszty pracy. Problemy pojawiały się także z siłą roboczą. Ze względu na COVID-19 firma notowała dużą absencję pracowników (część chorowała, część zostawała w domu z powodu kwarantanny).
Deceuninck prognozuje, że w tym roku rynek budownictwa powinien nadal się rozwijać. Niestety wciąż obecne będą problemy, z którymi borykały się firmy w 2021 r., takie jak jak wysoka inflacja, braki w wykwalifikowanej siły roboczej czy wysokie ceny energii. Te czynniki zmuszą firmy do dużej dyscypliny cenowej.
Zobacz również
„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują
Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.
Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025
Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.