Deceuninck podał wyniki finansowe I półrocza. Producent systemów okiennych podliczył, że sprzedaż za pierwszych sześć miesięcy wyniosła 312,5 mln.
Firma z siedzibą w Belgi podała, że w minionym półroczu sprzedaż wyniosła 312,5 mln euro w porównaniu do 341,5 mln euro. Jest to więc spadek o ok. 8,5 proc. Niższy jest również zysk netto, w tym roku wyniósł on 1,2 mln euro, w roku 2018 była to kwota 7,5 mln euro.
Przyczynę gorszych wyników w pierwszych miesiącach tego roku zarząd firmy widzi w gorszej koniunkturze na rynku tureckim. W pierwszych sześciu miesiącach sprzedaż w Turcji wyniosła 77,6 mln euro w porównaniu do 107,9 mln euro w roku 2018. Jest to spadek na poziomie ponad 28-procentowym.
Francis Van Eeckhout, prezes Deceuninck ocenia, że już od drugiej połowy minionego roku widać było spadki w sprzedaży w Turcji. Jednocześnie szef firmy przekonuje, że zarząd wciąż wierzy w długoterminowy potencjał Turcji ze względu na to, że jest to duży kraj z dynamicznie rozwijającym się rynkiem. Firma widzi też tu miejsce dla stworzenia swojej bazy na potencjalny eksport do innych krajów. Obecnie jednak trudno przewidzieć, jak długo potrwa słabsza koniunktura w Turcji.
W Europie sytuacja ekonomiczna jest stabilna. Deceuninck podał, że sprzedaż wyniosła 170,8 mln euro w porównaniu do 170,6 mln euro w roku ubiegłym. Największy wzrost firma zanotowała w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Polsce. Deceuninck ostatnio podjął ponadto kroki, by silniej zintegrować działalność spółki w dwóch częściach Europy – Zachodniej i Centralnej. Ponadto do oferty zostały wprowadzone nowe grupy produktów.
Deceunick podał też dane finansowe dotyczące rynku północnoamerykańskiego. Wartość przychodów wzrosła o 1,9 proc. i można powiedzieć, że sytuacja ekonomiczna jest tam również stabilna. Belgijski koncern osiągnął w pierwszym półroczu w Ameryce Północnej sprzedaż w wysokości 64,2 mln zł w porównaniu do 63 mln w roku poprzednim.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".