Deceuninck celuje w Polsce w ćwierć miliarda złotych

Autor: |Data publikacji:

Jak poinformowali nas przedstawiciele Deceuninck, jednego z największych producentów profili PCW na świecie, firma notuje w tym roku w Polsce solidne wzrosty. Gdyby ich poziom utrzymał się do końca roku, przychody mogłyby przekroczyć 250 mln zł.

Z informacji podanych naszemu serwisowi przez Deceuninck wynika, że sprzedaż systemów PCW w Polsce wzrosła w pierwszych trzech kwartałach o 6,5 proc. w ujęciu wartościowym w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Okazuje się, że 40 proc. produkcji z zakładu w Jasinie trafia na eksport.

Deceuninck zakończył 2018 r. wynikiem 242 mln zł przychodu ze sprzedaży. Jeżeli udałoby się do końca roku utrzymać wspomniane wzrosty, to 2019 r. firma zakończyłaby sprzedażą na poziomie 257 mln zł. To dobre wiadomości dla tego koncernu, gdyż 2018 r. zakończył się 6-procentowym spadkiem względem roku 2017.

Belgijskie przedsiębiorstwo stawia coraz mocniej na recykling. Już na początku 2020 roku zostanie uruchomiona nowa jednostka recyklingowa o wydajności 45 tys. ton rocznie. Zakład zlokalizowany w Diksmuide stanie się największym tego typu zakładem w Unii Europejskiej, a jego łączna wydajność wyniesie aż 100 tys. ton rocznie. Oznacza to, że Deceuninck będzie mógł przetwarzać każdego roku ponad 2 miliony okien!

Producent wykorzystuje pozyskany materiał m.in. do profili okiennych EcoPowerCore. Materiał z recyklingu w rdzeniu profila jest pokryty świeżym PCV w procesie koekstruzji, dzięki czemu jest całkowicie niewidoczny w gotowym oknie.

Na początku tego roku belgijska firma So Easy BVBA podpisała umowę joint-venture z Deceuninck Group. W jej wyniku powołano spółkę Decalu Solutions, a systemy aluminiowe So Easy stały się częścią oferty handlowej Deceuninck. Pisaliśmy o tym TUTAJ.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.