Debesto, dystrybutor stolarki z Oleśnicy, który specjalizuje się w sprzedaży internetowej, w minionym półroczu miał rekordowe wyniki handlowe. Najgorszy w pierwszym półroczu okazał się marzec.
Debesto koncentruje się na sprzedaży online stolarki za granicę. Firma ma odbiorców w 19 krajach, dlatego można mówić o dywersyfikacji kanałów sprzedaży. W marcu, na początku okresu pandemii, kraje w Europie różnie zareagowały. W części państw ustanowione zostały duże ograniczenia, m.in. dotyczące zaprzestania produkcji, czy prac budowlanych, a w części (tak było na początku na przykład w Wielkiej Brytanii), firmy prowadziły działalność bez zmian. Różna sytuacja na rynkach pozwoliła polskiemu dystrybutorowi zachować równowagę w sprzedaży.
Firma ocenia, że najtrudniejszy pod kątem sprzedaży był marzec. To czas, gdy wiele firm było zaskoczonych sytuacją, na rynku panowała duża niepewność. Ale już kolejne miesiące – kwiecień, maj i czerwiec – były już bardzo dobre. Debesto ocenia, że jeżeli w II połowie roku popyt na stolarkę utrzyma się na tym poziomie, co w pierwszych sześciu miesiącach, to firma może spodziewać się wzrostu przychodów o 20 proc. w skali roku.

Debesto stale się rozwija i obecnie planuje m.in. rozpoczęcie współpracy z grupą montażystów bram. Do wyliczenia parametrów bram firma udostępnia konfigurator. Jest to nie tylko narzędzie, które umożliwia klientowi dobór odpowiedniego produktu, ale także stanowi pomoc przy wykonywaniu wyceny bramy. Konfigurator znajduje się tu: konfigurator.bestokna.pl.
Zobacz również
Cena stolarki w sklepach PSB spadła
PSB podsumowało ceny w październiku. W tym miesiącu ceny stolarki budowlanej spadły o 2 proc. w stosunku do roku ubiegłego.
Najwięksi producenci branży stolarki 2025
Poznaliśmy ranking największych producentów w branży budowlanej. Wśród 100 obecnych na liście jest wiele firm stolarkowych.
Veka ma nowe laboratorium badawcze
Veka oddała do użytku nowoczesne laboratorium badawcze Winlab. Będzie tu testowana stolarka na rynek polski i na eksport.


