Czym żyły zagraniczne media branżowe w 2021 roku?

Red.: |Data publikacji:

Jakie tematy były najważniejsze w minionym roku w zagranicznych mediach branżowych? Portale donosiły o podwyżkach, zerwanych łańcuchach dostaw i o koniunkturze.

Najważniejszy temat w zagranicznych mediach w minionym roku dotyczył wzrostu cen. Więcej trzeba było płacić za komponenty, a co za tym idzie, rosła cena produktu końcowego. Według jednego z amerykańskich portali ceny okien w ostatnich miesiącach w USA podrosły czasami nawet o 10 proc.

Podwyżki to wybijający się temat także w mediach niemieckich. Popularny serwis internetowy informował, że ze względu na gwałtowny wzrost cen materiałów budowlanych wartość prac budowlanych we wrześniu 2021 r. była najwyższa w historii. Wartość zamówień w niemieckiej branży budowlanej wyniosła 9,1 mld euro i nominalnie była wyższa o niemal 20 proc. w stosunku do września 2020 r.

Tematem, który także często był podejmowany i wzbudzał duże zainteresowanie wśród czytelników, to zerwane łańcuchy dostaw. Zarówno w Europie, jak i w USA problemem była dostępność komponentów do produkcji, m.in. materiałów drewnopochodnych. Są to zagadnienia, które interesowały czytelników również w Polsce, w minionym roku często poruszaliśmy tematykę wzrostu cen komponentów i problemy z ich dostępnością. Nasze redakcyjne podsumowanie roku 2021 można przeczytać TUTAJ:

Redakcyjne podsumowanie sezonu 2021

Zobacz również

Niemcy i Austriacy oszczędzają na osłonach

Niemcy i Austriacy oszczędzają na osłonach

Rynek zewnętrznych osłon przeciwsłonecznych w Niemczech i Austrii przechodzi kryzys. W obu krajach sprzedaż tych wyrobów spadła w 2023 roku po raz pierwszy od wielu lat.

Kooperacja Lanko i Oknoprime

Kooperacja Lanko i Oknoprime

Firma Lanko, polski producent specjalizujący się w produkcji okien i drzwi z PCW oraz aluminium, wykupił 45 proc. udziałów w Oknoprime.

Dormakaba uruchamia kolejne elektrownie fotowoltaiczne

Dormakaba uruchamia kolejne elektrownie fotowoltaiczne

Dormakaba w tym roku uruchomiła już trzy elektrownie fotowoltaiczne w swoich zakładach produkcyjnych. Spowodują one 25-procentowe oszczędności w emisji CO2.

1