Czym żyły zagraniczne media branżowe w 2021 roku?

Autor: |Data publikacji:

Jakie tematy były najważniejsze w minionym roku w zagranicznych mediach branżowych? Portale donosiły o podwyżkach, zerwanych łańcuchach dostaw i o koniunkturze.

Najważniejszy temat w zagranicznych mediach w minionym roku dotyczył wzrostu cen. Więcej trzeba było płacić za komponenty, a co za tym idzie, rosła cena produktu końcowego. Według jednego z amerykańskich portali ceny okien w ostatnich miesiącach w USA podrosły czasami nawet o 10 proc.

Podwyżki to wybijający się temat także w mediach niemieckich. Popularny serwis internetowy informował, że ze względu na gwałtowny wzrost cen materiałów budowlanych wartość prac budowlanych we wrześniu 2021 r. była najwyższa w historii. Wartość zamówień w niemieckiej branży budowlanej wyniosła 9,1 mld euro i nominalnie była wyższa o niemal 20 proc. w stosunku do września 2020 r.

Tematem, który także często był podejmowany i wzbudzał duże zainteresowanie wśród czytelników, to zerwane łańcuchy dostaw. Zarówno w Europie, jak i w USA problemem była dostępność komponentów do produkcji, m.in. materiałów drewnopochodnych. Są to zagadnienia, które interesowały czytelników również w Polsce, w minionym roku często poruszaliśmy tematykę wzrostu cen komponentów i problemy z ich dostępnością. Nasze redakcyjne podsumowanie roku 2021 można przeczytać TUTAJ:

Redakcyjne podsumowanie sezonu 2021

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".