Czym żyły zagraniczne media branżowe w 2021 roku?

Autor: |Data publikacji:

Jakie tematy były najważniejsze w minionym roku w zagranicznych mediach branżowych? Portale donosiły o podwyżkach, zerwanych łańcuchach dostaw i o koniunkturze.

Najważniejszy temat w zagranicznych mediach w minionym roku dotyczył wzrostu cen. Więcej trzeba było płacić za komponenty, a co za tym idzie, rosła cena produktu końcowego. Według jednego z amerykańskich portali ceny okien w ostatnich miesiącach w USA podrosły czasami nawet o 10 proc.

Podwyżki to wybijający się temat także w mediach niemieckich. Popularny serwis internetowy informował, że ze względu na gwałtowny wzrost cen materiałów budowlanych wartość prac budowlanych we wrześniu 2021 r. była najwyższa w historii. Wartość zamówień w niemieckiej branży budowlanej wyniosła 9,1 mld euro i nominalnie była wyższa o niemal 20 proc. w stosunku do września 2020 r.

Tematem, który także często był podejmowany i wzbudzał duże zainteresowanie wśród czytelników, to zerwane łańcuchy dostaw. Zarówno w Europie, jak i w USA problemem była dostępność komponentów do produkcji, m.in. materiałów drewnopochodnych. Są to zagadnienia, które interesowały czytelników również w Polsce, w minionym roku często poruszaliśmy tematykę wzrostu cen komponentów i problemy z ich dostępnością. Nasze redakcyjne podsumowanie roku 2021 można przeczytać TUTAJ:

Redakcyjne podsumowanie sezonu 2021

Zobacz również

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.