Jakie tematy były najważniejsze w minionym roku w zagranicznych mediach branżowych? Portale donosiły o podwyżkach, zerwanych łańcuchach dostaw i o koniunkturze.
Najważniejszy temat w zagranicznych mediach w minionym roku dotyczył wzrostu cen. Więcej trzeba było płacić za komponenty, a co za tym idzie, rosła cena produktu końcowego. Według jednego z amerykańskich portali ceny okien w ostatnich miesiącach w USA podrosły czasami nawet o 10 proc.
Podwyżki to wybijający się temat także w mediach niemieckich. Popularny serwis internetowy informował, że ze względu na gwałtowny wzrost cen materiałów budowlanych wartość prac budowlanych we wrześniu 2021 r. była najwyższa w historii. Wartość zamówień w niemieckiej branży budowlanej wyniosła 9,1 mld euro i nominalnie była wyższa o niemal 20 proc. w stosunku do września 2020 r.
Tematem, który także często był podejmowany i wzbudzał duże zainteresowanie wśród czytelników, to zerwane łańcuchy dostaw. Zarówno w Europie, jak i w USA problemem była dostępność komponentów do produkcji, m.in. materiałów drewnopochodnych. Są to zagadnienia, które interesowały czytelników również w Polsce, w minionym roku często poruszaliśmy tematykę wzrostu cen komponentów i problemy z ich dostępnością. Nasze redakcyjne podsumowanie roku 2021 można przeczytać TUTAJ:
Zobacz również
Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem
Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.
Czytaj grudniowe „Forum Branżowe” (12/2025)
Gościem nowego wydania miesięcznika „Forum Branżowe” (12/2025) jest Michał Godlewski, założyciel i właściciel firmy Monolit.
Uroczystości pogrzebowe Leszka Gierszewskiego i ważny komunikat zarządu
Z głębokim smutkiem przyjęliśmy wiadomość, że 4 grudnia 2025 roku w wieku 75 lat odszedł Leszek Gierszewski, założyciel i wieloletni prezes firmy Drutex. Urodzony w 1950 roku w Bytowie, ten wizjonerski przedsiębiorca zbudował od podstaw firmę, która dziś zatrudnia ponad 4 tysiące osób i eksportuje produkty na cały świat.


