Czy w dobie kryzysu wydawać na marketing?

Autor: |Data publikacji:

Wiele firm z branży stolarki jest obecnie bardzo aktywna marketingowo. Można jednak usłyszeć głosy, że trudny okres kryzysu wymaga ostrych cięć budżetów reklamowych. Zatem wydawać na marketing czy na nim oszczędzać?

Mimo, że obecny okres dla wielu firm z naszej branży jest pełen wyzwań oraz spadków sprzedaży, w ostatnim czasie pojawiło się w mediach sporo kampanii reklamowych. Na antenie Radia Zet, Antyradia, Meloradia, Chillizet i Radia Plus można było usłyszeć reklamy Schüco, widzowie TVP VOD mieli okazję obejrzeć reklamy firmy Veka, a Krispol rzuca się w oczy ze swoim przekazem w internecie, w tym m.in. w serwisie Onet.

Pojawia się zatem pytania, czy powinno się wydawać budżety reklamowe w niepewnych czasach pandemii? W 1991 roku Sam Walton, założyciel amerykańskiej sieci supermarketów Wal-Mart, został zapytany, co sądzi o panującej w kraju recesji.

Sporo o tym myślałem i postanowiłem nie brać w niej udziału – odpowiedział Walton.

Udało się – firma w niedługim czasie znacznie zwiększyła swoją giełdową wartość. Wal-Mart wykorzystał nową przestrzeń marketingową, którą pozostawiła po sobie tnąca koszty konkurencja. Jednak tego typu przykładów jest znacznie więcej.

Zachęcamy do lektury naszego artykułu Marketing w trudnych czasach, w którym podajemy przykłady firm, które doskonale wykorzystały kryzysy, by zaistnieć w świadomości konsumentów oraz pokazujemy kilka przykładów ze świata stolarki tych, którzy nie zamierzają zamrażać budżetów reklamowych.

Zobacz również

Grupa Kęty ogłasza skład zarządu nowej kadencji

Grupa Kęty ogłasza skład zarządu nowej kadencji

Grupa Kęty 21 maja ogłosiła skład 12. kadencji zarządu. Powołania będą obowiązywały od 29 maja bieżącego roku.

Czytaj majowe Forum Branżowe

Czytaj majowe Forum Branżowe

Czytaj majowe „Forum Branżowe”. Gościem najnowszego numeru jest Grzegorz Ratajczak, dyrektor wykonawczy i członek zarządu firmy Krishome.

Monter Show ’25 już niedługo

Monter Show ’25 już niedługo

Już na początku czerwca odbędzie się ważne wydarzenie dla środowiska montażystów - Monter Show 2025, organizowane przez Stowarzyszenie Monterów Stolarki. Tradycyjnie patronat medialny nad wydarzeniem objęło nasze wydawnictwo.