Czy możemy być konkurencyjni za granicą?

Autor: |Data publikacji:

Temat przewodni tegorocznego OFS: czy możemy być konkurencyjni zagranicą, jest też celem działania Rady Polskich Przedsiębiorców Globalnych. Dziś zainaugurowała ona swoją działalność konferencją prasową. Jednocześnie uruchomiono też jej stronę internetową.

RPPG zrzesza polskich przedsiębiorców z wielu branż. Naszą reprezentują obecnie: Ryszard Florek z Fakro jako przewodniczący oraz Krzysztof Domarecki (Selena FM) i Andrzej Wiśniowski (Wiśniowski). W zarządzie rady zasiadają też Grzegorz Piątkowski – prezes i Michał Broniewicz – wiceprezes.

Jak zaznacza powołana 1 czerwca br. Rada, jej głównym celem jest dbanie o polski interes gospodarczy poprzez wzrost konkurencyjności naszej gospodarki i zwiększenie liczby krajowych firm globalnych oraz budowanie dobrego wizerunku Polski i polskiej gospodarki na świecie. RPPG zaprosiła do współpracy duże firmy krajowe, których celem jest rozwój na wielu rynkach zagranicznych.

Ryszard Florek podkreśla, że:

Ryszard Florek

Polska od 35 lat działa w ramach systemu gospodarki rynkowej, od 19 lat jest członkiem Unii Europejskiej. Pomimo tego nasz kraj rozwija się wolniej niż kraje, które mają znaczącą liczbę rodzimych firm globalnych. Dane statystyczne potwierdzają, że im więcej rodzimych firm globalnych posiada dany kraj, tym większa zamożność jego obywateli.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".