Rząd postanowił wprowadzić specjalną ustawę, w związku z pojawieniem się w naszym kraju nowego zagrożenia, czyli wirusa wywołującego chorobę COVID-19. Sprawdziliśmy, jakie zmiany wprowadza dla pracodawców i pracowników.
Mowa o tzw. specustawę, która weszła w życie 8 marca bieżącego roku. Zawarte w niej przepisy to, co należy podkreślić, przepisy tymczasowe, a to oznacza, iż tracą one moc po upływie 180 dni, licząc od dnia wejścia ustawy w życie. Jakie zapisy znajdziemy w tej ustawie? O czym powinni pamiętać pracodawcy, w związku z nowo powstałym zagrożeniem?
Aktualizacja z dn. 23.03.2020 r.
Dzisiaj o godzinie 12.00 odbędzie się spotkanie Rady Bezpieczeństwa Narodowego, na którym zostanie poruszony między innymi projekt tarczy antykryzysowej. Prezydent zgłosił do owej ustawy propozycje zmian – chodzi tu głównie o umorzenie, a nie odroczenie składek ZUS. Ustawa będzie uchwalona tak szybko, jak to tylko możliwe, a pomoc, o jakiej w ostatnich dniach mówi rząd wszem i wobec, powinna być dostępna już od kwietnia. Co przewiduje tarcza?
ODPOWIEDZI NA TE PYTANIA W NASZYM ARTYKULE PT.
CO SPECUSTAWA O PRZECIWDZIAŁANIU COVID-19 OZNACZA DLA PRACODAWCÓW?
Tagi
covid-19Jadwiga EmilewiczkoronawirusMinisterstwo Rozwojupraca zdalnapracodawcapracownikrządspecustawaUrząd SkarbowyUSzasiłek chorobwyzasiłek opiekuńczyZUSZobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".