Ceny materiałów budowlanych w pierwszej połowie roku wzrosły o 1,5 proc., a stolarki o ponad 3 proc. Takie dane ze swoich sklepów zebrała Grupa Polskie Składy Budowlane.
W zakończonym właśnie półroczu ceny na materiały budowlane wzrosły, porównując je do tych z minionego roku. Klienci muszą zapłacić średnio o 1,5 proc. więcej za produkty z sieci PSB. W grupie wyrobów, które najbardziej podrożały w omawianym okresie, znajduje się stolarka – w sklepach w sieci PSB są to przede wszystkim drzwi, ich ceny są wyższe o 3,3 proc. Natomiast najbardziej wzrosły ceny wapna i cementu – o 7 proc. i potem instalacji i ogrzewania – o 3,5 proc.

Co ciekawe, w samym tylko czerwcu ceny wzrosły o 1,2 proc. w porównaniu do 2019 r. Jeśli chodzi o stolarkę, to w czerwcu była droższa o 2,2 proc. Z tych danych widać, że na wyniki całego półrocza wpłynęła sprzedaż w czerwcu, w którym mamy stosunkowo wysoki wzrost cen na tle sześciu miesięcy.
PSB nie przestaje rozwijać swojej sieci handlowej. W lipcu drzwi dla klientów handlowcy otworzyli w nowym markecie Mrówka w Skarżysku Kamiennej. Obiekt powstał z przekształconego sklepu budowlanego Mat-Bud. W lipcu zaczął działać także sklep Mrówka w Łyszkowicach, a w czerwcu zostały otwarte nowe markety Mrówki w Czersku i Nowej Sarzynie.
Zobacz również
Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium
Jeden z największych producentów okien w Polsce, Drutex został oficjalnym partnerem Bayernu Monachium. Umowa została podpisana na trzy lata i jest częścią ekspansji producenta z Bytowa na rynkach europejskich.
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.