Ceny stolarki w składach wzrosły o ponad 3 proc.

Autor: |Data publikacji:

Ceny materiałów budowlanych w pierwszej połowie roku wzrosły o 1,5 proc., a stolarki o ponad 3 proc. Takie dane ze swoich sklepów zebrała Grupa Polskie Składy Budowlane.

W zakończonym właśnie półroczu ceny na materiały budowlane wzrosły, porównując je do tych z minionego roku. Klienci muszą zapłacić średnio o 1,5 proc. więcej za produkty z sieci PSB. W grupie wyrobów, które najbardziej podrożały w omawianym okresie, znajduje się stolarka – w sklepach w sieci PSB są to przede wszystkim drzwi, ich ceny są wyższe o 3,3 proc. Natomiast najbardziej wzrosły ceny wapna i cementu – o 7 proc. i potem instalacji i ogrzewania – o 3,5 proc.

Dział stolarki w nowym markecie Mrówka w Skarżysku-Kamiennej.

Co ciekawe, w samym tylko czerwcu ceny wzrosły o 1,2 proc. w porównaniu do 2019 r. Jeśli chodzi o stolarkę, to w czerwcu była droższa o 2,2 proc. Z tych danych widać, że na wyniki całego półrocza wpłynęła sprzedaż w czerwcu, w którym mamy stosunkowo wysoki wzrost cen na tle sześciu miesięcy.

PSB nie przestaje rozwijać swojej sieci handlowej. W lipcu drzwi dla klientów handlowcy otworzyli w nowym markecie Mrówka w Skarżysku Kamiennej. Obiekt powstał z przekształconego sklepu budowlanego Mat-Bud. W lipcu zaczął działać także sklep Mrówka w Łyszkowicach, a w czerwcu zostały otwarte nowe markety Mrówki w Czersku i Nowej Sarzynie.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".