PSB sprawdziło, jak kształtowały się ceny materiałów budowlanych w maju bieżącego roku. Wzrost cen w stosunku do roku ubiegłego jest wciąż wysoki, bo ponad 30-procentowy. Gdy jednak porównamy ceny z maja do kwietnia, to wówczas dynamika wzrostu jest już niewielka.
Polskie Składy Budowlane co miesiąc sprawdzają poziom cen oferowanych produktów, w tym stolarki otworowej. Okazuje się, że w maju tego roku w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2021 średni wzrost cen wyniósł ok. 34 proc. Jednak, jak podkreśla PSB, wciąż porównujemy dane do niskiej bazy, w zeszłym roku gwałtowny wzrost notowany był dopiero od sierpnia. Natomiast widać, że w tym roku dynamika wzrostu cen nie jest wysoka, choć materiały budowlane stale drożeją i w maju w porównaniu do kwietnia klient zapłaci generalnie o 4 proc. wyższy rachunek.
Stolarka otworowa, czyli głównie drzwi, są droższe o 24 proc. w maju w porównaniu do tego samego miesiąca w 2021 r. Chemia budowlana kosztuje o 21 proc. więcej, a farby i lakiery o 17 proc. więcej. PSB podsumowało także okres pierwszych pięciu miesięcy bieżącego roku – w tym czasie ceny były wyższe średnio o 30 proc. w porównaniu do 2021 r. Jeśli chodzi o stolarkę, to klient w tym roku płaci za nią o 20 proc. więcej niż w zeszłym roku. Chemia budowlana jest droższa o 18 proc., a farby i lakiery o 14 proc.
PSB kontynuuje rozbudowę swojej sieci handlowej. W maju Grupa otworzyła kolejne placówki handlowe. Nowe Mrówki rozpoczęły swoją działalność w Solcu Kujawskim, Zamościu i Niemodlinie oraz sklep PSB Profi w Złotokłosie.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".