Ceny stolarki w marketach w listopadzie spadły

Autor: |Data publikacji:

PSB trzeci miesiąc z rzędu notuje spadek cen materiałów budowlanych. Właśnie podsumowane zostały zmiany cen w listopadzie.

PSB podał, jak zmieniały się ceny w jego marketach budowlanych w listopadzie. Średnia dynamika cen materiałów budowlanych w tym miesiącu w stosunku do listopada 2022 r. była o 1,5 proc. na minusie. To oznacza, że trzeci raz z rzędu, porównując dane z tego roku do ubiegłego, widać spadek. Jeśli chodzi o porównanie cen materiałów budowlanych w listopadzie do października tego roku, to spadek jest niewielki o 0,3 proc.

W listopadzie, w porównaniu do tego samego miesiąca w roku ubiegłym ceny wzrosły zaledwie w siedmiu grupach towarowych i nie było wśród nich stolarki otworowej. Ceny stolarki spadły o 2 proc. Za to klienci więcej musieli zapłacić za farby i lakiery o 7 proc. i chemię budowlaną – o 5 proc. Natomiast w okresie od stycznia do końca listopada tego roku w porównaniu do 11 miesięcy w roku ubiegłym ceny wzrosły średnio o 5 proc. i były wyższe w 17 grupach produktowych. W tym okresie stolarka była droższa o 5 proc., farby i lakiery o 13 proc., a chemia budowlana o 10 proc.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".