Ceny stolarki w marketach w listopadzie spadły

Autor: |Data publikacji:

PSB trzeci miesiąc z rzędu notuje spadek cen materiałów budowlanych. Właśnie podsumowane zostały zmiany cen w listopadzie.

PSB podał, jak zmieniały się ceny w jego marketach budowlanych w listopadzie. Średnia dynamika cen materiałów budowlanych w tym miesiącu w stosunku do listopada 2022 r. była o 1,5 proc. na minusie. To oznacza, że trzeci raz z rzędu, porównując dane z tego roku do ubiegłego, widać spadek. Jeśli chodzi o porównanie cen materiałów budowlanych w listopadzie do października tego roku, to spadek jest niewielki o 0,3 proc.

W listopadzie, w porównaniu do tego samego miesiąca w roku ubiegłym ceny wzrosły zaledwie w siedmiu grupach towarowych i nie było wśród nich stolarki otworowej. Ceny stolarki spadły o 2 proc. Za to klienci więcej musieli zapłacić za farby i lakiery o 7 proc. i chemię budowlaną – o 5 proc. Natomiast w okresie od stycznia do końca listopada tego roku w porównaniu do 11 miesięcy w roku ubiegłym ceny wzrosły średnio o 5 proc. i były wyższe w 17 grupach produktowych. W tym okresie stolarka była droższa o 5 proc., farby i lakiery o 13 proc., a chemia budowlana o 10 proc.

Zobacz również

Nowe „Vademecum: montaż stolarki” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: montaż stolarki” dostępne na naszym portalu

„Vademecum: montaż stolarki” to praktyczny przewodnik po aktualnych standardach i technologiach montażu okien, również wielkogabarytowych.

Już niedługo webinarium IT W STOLARCE – szybkie wdrożenia, realne korzyści

Już niedługo webinarium IT W STOLARCE – szybkie wdrożenia, realne korzyści

Już we wtorek, 24 czerwca, wspólnie z Miquido zorganizujemy dla Was webinarium "IT w stolarce - szybkie wdrożenia, realne korzyści". Opowiemy Wam jak szybko i bezpiecznie wymienić system IT, który wspiera zarządzanie i produkcję.

Relacja z jubileuszowej edycji targów R+T Asia 2025

Relacja z jubileuszowej edycji targów R+T Asia 2025

W dniach 26–28 maja w Szanghaju odbyła się 20. edycja targów R+T Asia. Tegoroczna odsłona wydarzenia zbiegła się z 60-leciem globalnej marki R+T.