Grupa PSB sprawdziła, jak kształtowały się ceny materiałów budowlanych w pierwszych czterech miesiącach tego roku. W kwietniu były one wyższe o 8 proc. w stosunku do roku ubiegłego.
Grupa PSB poinformowała, że w kwietniu tego roku ceny na materiałów budowlanych były wyższe średnio o 8 proc. w porównaniu do kwietnia 2022 roku. Jest to mniej, niż wyniosła inflacja w kwietniu (według danych NBP była ona ponad 12-procentowa). Jeśli chodzi o porównanie cen w kwietniu bieżącego roku z marcem tego roku, to według PSB te się nie zmieniły. Jest to kolejny miesiąc w tym roku, gdy ceny materiałów budowlanych w sieci utrzymują się na tym samym poziomie.
W kwietniu bieżącego podrożały wyroby w 17 grupach w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Należy do nich stolarka, przede wszystkim drzwi wewnętrzne, za które klienci musieli zapłacić o 9 proc. więcej. Farby i lakiery były droższe o 18 proc., a chemia budowlana o 13 proc. Co ciekawe, spadły ceny w trzech grupach – najbardziej drewno – o 18 proc., płyty OSB o 12 proc. i izolacje o 1 proc.
W okresie od stycznia do końca kwietnia materiały budowlane podrożały średnio o 12 proc. w 19 grupach produktowych. Stolarka była droższa o 12 proc., farby i lakiery o 19 proc., a chemia budowlana o 15 proc. Mniej niż w zeszłym roku kosztowały płyty OSB i drewno – o 10 proc.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".