W lipcowym numerze podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki” omówione zostały zmiany cen okien w ostatnich kilkunastu miesiącach. Okazuje się, że inwestor za okno musi zapłacić niemal połowę więcej niż w styczniu 2021 roku.
Najnowszy odcinek podcastu prowadzonego przez Pawła Gregorczyka (Forum Branżowe) i Maksymiliana Mirosa (Centrum Analiz Branżowych) przynosi nam ciekawą wiedzę na temat ewolucji cen okien w Polsce w sezonie 2022 w porównaniu z rokiem wcześniejszym. Centrum Analiz Branżowych bada cyklicznie to zagadnienie, zbierając wśród dystrybutorów (w najnowszym badaniu było ich ponad 100) wyceny stałego zestawu standardowych okien białych z pakietem szklanym dwukomorowym i współczynniku Uw mniejszym niż 1.

Na początku 2021 roku za metr kwadratowy okna trzeba było zapłacić średnio 500 zł. W październiku ubiegłego roku cena wzrosła już do 590 zł za 1 mkw. W czerwcu 2022 roku ceny poszybowały w górę i średnia cena oscylowała już na poziomie aż 685 zł! Gdy porównamy ceny z czerwca tego roku z początkiem sezonu 2021 okazuje się, że inwestorom przyjdzie zapłacić o niemal 40 proc. więcej za okna.
Centrum Analiz Branżowych zapytało też producentów i dostawców o ich prognozy dotyczące kształtowania się cen okien w kolejnej części roku. Tu nie ma zbyt wiele optymizmu. Okazuje się, że blisko 2/3 ankietowanych uważa, że ceny jeszcze wzrosną, a tylko co piąty, że pozostaną na tym samym poziomie. Raptem 6 proc. ankietowanych powiedziało, że ceny okien spadną w drugiej połowie 2022 roku.
Więcej na temat cen okien w Polsce usłyszą Państwo w najnowszym odcinku podcastu „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”, który miał swoją premierę w drugą środę miesiąca, czyli 13 lipca:
Polecamy również poprzednie odcinku naszego podcastu, w którym znajdą Państwo bogatą wiedzę o rynku stolarki:
Zobacz również
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.























