Polskie Składy Budowlane sprawdziły, jak kształtowały się ceny w styczniu w stosunku do minionych miesięcy. Firma zauważyła, że dynamika wzrostu cen spada.
PSB podsumowały zmiany cen materiałów budowlanych w styczniu. W stosunku do pierwszego miesiąca roku 2021 to wzrost był wysoki, średnio ceny były wyższe o 28 proc. Najbardziej podrożała izolacja termiczna – o 28 proc., płyty z OSB i sucha zabudowa o 54 proc. Jeśli chodzi o stolarkę, to w tym roku w styczniu klienci sklepów sieci PSB musieli zapłacić głównie za drzwi o 15 proc. więcej, niż na początku 2021 r. Chemia budowlana była droższa o 13 proc., a farby i lakiery o 10 proc.
PSB jednak podkreśla, że porównując ceny ze stycznia tego roku do grudnia 2021 r., to wzrosty były niewielkie. Według wyliczeń firmy, produkty budowlane średnio podrożały o 4 proc. Co ciekawe, jeśli chodzi o stolarkę budowlaną, to w grudniu 2021 r. wzrost był na poziomie 16 proc. (w stosunku do grudnia 2020), a w styczniu 2022 r. (w porównaniu do stycznia 2021 r.) wzrost cen był o jeden punkt procentowy niższy – podwyżka była na poziomie 15 proc.
PSB poinformowały także o wynikach finansowych za 2021 r. Były one historycznie wysokie. Łączne przychody partnerów PSB ze sprzedaży materiałów budowlanych oraz do domu i ogrodu w 2021 r. osiągnęły 9 mld zł, to o ponad 18 proc. więcej niż rok wcześniej. Natomiast przychody Grupy PSB Handel, czyli centrali, wyniosły 3,8 mld zł i także były wyższe o 18 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Te wysokie wyniki handlowe PSB tłumaczy dwoma czynnikami: wzrostem liczby inwestycji budowlanych i wzrostem cen materiałów. W 2021 r. średnio produkty budowlane podrożały o 12 proc.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".