Sprzedaż stolarki w Wielkiej Brytanii w listopadzie utrzymała się na stabilnym poziomie, choć notowane były niewielkie spadki. Co ciekawe, inwestorzy wydają coraz więcej pieniędzy na wysokiej jakości okna i drzwi.
Brytyjska agencja badająca rynek Business Pilot zaprezentowała właśnie najnowszy raport na temat sprzedaży okien i drzwi na Wyspach. Analitycy spodziewali się dużych spadków w zamówieniach, takie też nadchodziły sygnały z rynku, który miał się powoli „ochładzać”. Okazuje się jednak, że dane tego nie pokazują. I choć widać w spadki w sprzedaży w listopadzie w stosunku do października (o 3 proc.), to są one niewielkie. Jednocześnie analitycy podkreślają, że we wrześniu i październiku w Wielkiej Brytanii notowane było odbicie w sprzedaży, dlatego porównujemy do wysokiej bazy.
W listopadzie bieżącego roku, w porównaniu do 2021 r., zamówienia na stolarkę spadły o 10 proc., a wartość sprzedaży o 9 proc. Jednak pada tu uwaga, że w minionym roku w listopadzie branża okienno-drzwiowa wciąż realizowała zaległe, narastające zamówienia. Obecnie, w okresie świątecznym eksperci spodziewali się spowolnienia i spadku wartości zamówień, jednak dane tego nie pokazują. Średnia wartość pojedynczego zamówienia na stolarkę w listopadzie jest wyższa o 17 proc. w stosunku do października tego roku i wyniosła 5,32 tys. funtów. Jeśli porównujemy te dane do listopada w roku ubiegłym, to wzrost wartości zamówienia jest o 11 proc.
Na podstawie tych danych analitycy uważają, że na rynku brytyjskim nastąpiła zmiana w preferencjach klientów. Szukają oni kompleksowych rozwiązań, stolarki o wysokiej jakości i dlatego rośnie wartość pojedynczych zamówień. Oznacza to także, że inwestorzy decydują się na wymianę stolarki w całym budynku, a nie pojedynczych okien czy drzwi. Rosnące ceny energii to często argument producentów, którzy przekonują klientów, by inwestować w wysokiej jakości stolarkę, która wpłynie na poprawę bilansu energetycznego budynku. Ten przekaz jest widoczny w Wielkiej Brytanii i eksperci prognozują, że mimo, iż należy oczekiwać spowolnienia sprzedaży w 2023 r., to jednak wciąż ludzie będą wydawać pieniądze na zakup na wymianę energooszczędnych okien i drzwi.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".