Brokerowi okien rośnie obrót i marża

Autor: |Data publikacji:

Okienny broker, jak określa się firma Debesto z Oleśnicy uznaje miniony rok za niezwykle dla siebie udany. Ten dystrybutor stolarki osiągnął w roku 2022 przychody na poziomie 20 mln zł, co oznacza, że sprzedał stolarkę o wartości o połowę niemal większą niż rok wcześniej. Połowa przychodów pozyskana została w content marketingu, a to oznacza wzrost 5-krotny. O 250 proc. wzrosła tu również sprzedaż do USA, gdzie Debesto wysłało w ub. roku produkty o wartości 4 mln zł. W roku 2022 dystrybutor z Oleśnicy przeprowadził 154 transakcje on-line, a przez kalkulatory on-line przepłynęły produkty o łącznej wartości miliona złotych. Właściciel firmy, pan Wojciech Stanowski zapewnia przy tym, że rekordowo, bo o 90 proc., urosła również marża realizowana na obrocie, a w bilansie rocznym jej wartość przekroczy 5 mln zł. Przy tak dużych wzrostach zwiększyło się również zatrudnienie w Debesto i to aż o 16 nowych specjalistów.

Czym według Wojtka Stanowskiego różni się broker od dilera stolarki? Otóż diler ma umowy podpisane z kilkoma najczęściej producentami i stara się reprezentować ich interesy. Dilerowi, według Stanowskiego zależy na sprzedaniu okna, a nie na zaspokojeniu potrzeb klienta. Na potrzebach klienta skupia się natomiast Broker. „Nie jest związany z producentami, tylko weryfikuje producentów, szukając najlepszych i najbezpieczniejszych rozwiązań dla klienta” – pisze na stronie Debesto. Można oczywiście polemizować z tym twierdzeniem, natomiast trudno nie uznać, że specjaliści z Debesto w sprzedawanie przez internet grać umieją. O czym najlepiej świadczą ich ubiegłoroczne wyniki sprzedażowe.

Zobacz również

Znamy laureatów Builder Super Power 2025

Znamy laureatów Builder Super Power 2025

Zakończyła się kolejna edycja wyróżnień Builder Super Power 2025. Wśród laureatów znaleźli się przedstawiciele firm związanych z branżą stolarki budowlanej.

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.