Brokerowi okien rośnie obrót i marża

Autor: |Data publikacji:

Okienny broker, jak określa się firma Debesto z Oleśnicy uznaje miniony rok za niezwykle dla siebie udany. Ten dystrybutor stolarki osiągnął w roku 2022 przychody na poziomie 20 mln zł, co oznacza, że sprzedał stolarkę o wartości o połowę niemal większą niż rok wcześniej. Połowa przychodów pozyskana została w content marketingu, a to oznacza wzrost 5-krotny. O 250 proc. wzrosła tu również sprzedaż do USA, gdzie Debesto wysłało w ub. roku produkty o wartości 4 mln zł. W roku 2022 dystrybutor z Oleśnicy przeprowadził 154 transakcje on-line, a przez kalkulatory on-line przepłynęły produkty o łącznej wartości miliona złotych. Właściciel firmy, pan Wojciech Stanowski zapewnia przy tym, że rekordowo, bo o 90 proc., urosła również marża realizowana na obrocie, a w bilansie rocznym jej wartość przekroczy 5 mln zł. Przy tak dużych wzrostach zwiększyło się również zatrudnienie w Debesto i to aż o 16 nowych specjalistów.

Czym według Wojtka Stanowskiego różni się broker od dilera stolarki? Otóż diler ma umowy podpisane z kilkoma najczęściej producentami i stara się reprezentować ich interesy. Dilerowi, według Stanowskiego zależy na sprzedaniu okna, a nie na zaspokojeniu potrzeb klienta. Na potrzebach klienta skupia się natomiast Broker. „Nie jest związany z producentami, tylko weryfikuje producentów, szukając najlepszych i najbezpieczniejszych rozwiązań dla klienta” – pisze na stronie Debesto. Można oczywiście polemizować z tym twierdzeniem, natomiast trudno nie uznać, że specjaliści z Debesto w sprzedawanie przez internet grać umieją. O czym najlepiej świadczą ich ubiegłoroczne wyniki sprzedażowe.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".