Branżowisko #70 – Nowy dyrektor handlowy w Eko-Oknach. Branża się stabilizuje

Red.: PG |Data publikacji: 2020-09-07

70. odcinek podcastu Branżowisko rozpoczynamy od największego producenta okien w Europie, czyli od firmy Eko-Okna. Po odejściu Michała Maciejewskiego w czerwcu 2020 r. branża zastanawiała się nad tym, kto zastąpi tego menadżera na stanowisku dyrektora handlowego firmy z Kornic. Właśnie poznaliśmy odpowiedź! Nową dyrektorką handlową w Eko-Oknach została Iwona Muszyńska. Funkcję tę objęła z początkiem września. Nowa menadżerka w Eko-Oknach obecna jest w branży stolarki od niemal dekady. Od 2012 r. aż do objęcia nowego stanowiska w firmie z Kornic związana była z nowosądeckim Dako.

W tym epizodzie dużo mówimy również o comiesięcznym raporcie „Kondycja firm branży stolarki otworowej w Polsce” przygotowywanym przez Centrum Analiz Branżowych. Jak wynika z najnowszej jego odsłony, polska branża stolarki pod względem sprzedaży i nastrojów wyraźnie się ustabilizowała, a blisko 60 proc. menadżerów branży stolarki spodziewa się we wrześniu wyższej sprzedaży niż w sierpniu, a co trzeci zakłada, ze sprzedaż będzie na tym samym poziomie. To cieszy.

Omawiamy też ciekawą inicjatywę Grupy Velux, która ma ambitny cel, by w ciągu 20 najbliższych lat stać się firmą zeroemisyjną. Ma to się stać we współpracy ze światową organizacją WWF, a już w najbliższej dekadzie światowy lider produkcji okien dachowych chce zredukować o połowę ilość odpadów u siebie i swoich dostawców, wdrożyć czujniki i automatykę w 1/3 swoich produktów oraz zorganizować alternatywne źródła energii dla swoich zakładów. Taka proekologiczność na szeroką skalę jest ewenementem nie tylko w branży stolarki. Trzymamy również rękę na branżowym pulsie, omawiając wejście na polski rynek włoskiej firmy Teleco, ekspansję Schüco w Stanach Zjednoczonych, jak i przypadek koronawirusa w firmie Vetrex.

Ponadto sprawdzamy najnowsze doniesienia dotyczące targów branżowych, zarówno polskich, jak i zagranicznych. W dobie pandemii wiele imprez jest przesuwanych lub odwoływanych, więc będziemy się starali na bieżąco informować o aktualnych informacjach przekazywanych przez organizatorów. Nie zabrakło oczywiście najnowszych informacji o wynikach finansowych firm w ramach Krótkiego Przeglądu Ekonomicznego. Na koniec, a jakże, suchar wieńczący za każdym razem nasz podcast. Miłego słuchania!

W Branżowisku rozmawiamy o branży stolarki budowlanej, analizujemy, wyciągamy wnioski i, mamy nadzieję, tworzymy nową przestrzeń do dyskusji na te tematy.

 

Zobacz również

Technika Okienna SA. promuje swoją markę Avante

Technika Okienna SA. promuje swoją markę Avante

Ponad minutowy film prezentuje markę Avante, jej historię oraz miejsce, w którym się znajduje firma. Film zabiera widza w podróż przez Elbląg, jego okolice, aż do Avante

Branżowisko #77 – Wiśniowski rozwija e-commerce, Wskaźniki budownictwa mieszkaniowego

Branżowisko #77 – Wiśniowski rozwija e-commerce, Wskaźniki budownictwa mieszkaniowego

W tym odcinku podcastu Branżowisko rozpoczynamy od wejścia w e-commerce jednego z największych graczy polskiego rynku stolarki. Mowa o firmie Wiśniowski, która uruchomiła właśnie swój sklep internetowy.

Branżowisko #76 – ArchiDay 2020, Polski wynalazek zmieni rynek przesłon?

Branżowisko #76 – ArchiDay 2020, Polski wynalazek zmieni rynek przesłon?

76. odcinek podcastu Branżowisko rozpoczynamy relacją z wielkiego wydarzenia skierowanego do architektów, projektantów oraz dekoratorów wnętrz, czyli ArchiDay. W szóstej edycji tej imprezy, która tym razem musiała się odbyć w formule online, udział wzięły tysiące osób.

1