Wiele przedsiębiorstw z branży stolarki wzmacnia swoją obecność na rynkach innych niż macierzyste poprzez nabywanie udziałów. Obecnie takie partnerstwo nawiązały Schüco oraz Somfy.
Schüco International nabyło mniejszościowe udziały w Skyline Windows. Spółka mieści się w Bronksie w Nowym Jorku, a jej specjalizacją są okna, systemy przeszklonych ścian i drzwi tarasowe. Dzięki tej transakcji firma stanie się wyłącznym dystrybutorem produktów Schüco w Ameryce Północnej. Dyrektor generalny Skyline, Matthew Kraus, zaznacza: „Dzięki nowemu, solidnemu portfolio produktów i wsparciu potentata w branży spodziewamy się podwoić nasze przychody w ciągu pięciu lat”. Ma to być kwota na poziomie 200 mln dol. Dyrektor generalny Schüco, Andreas Engelhardt, dodaje: „Nasza inwestycja w Skyline podkreśla zaangażowanie Schüco w rozszerzanie naszej obecności w Stanach Zjednoczonych i wprowadzanie innowacji w branży budowlanej”.
Również Somfy dokupiło udziały w swojej firmie partnerskiej. Transakcja zawarta z francuskim producentem oprogramowania dla branży stolarki, Grupą Elcia, jest związana ze zmianami personalnymi. Obecnie Somfy zwiększyło swoje zaangażowanie, stając się właścicielem 33 proc. kapitału grupy. Jest to już druga transakcja nabycia, pierwsza miała miejsce w 2022 r. i było to 6,33 proc. udziałów. Wówczas celem Grupy Elcia było wspieranie jej rozwoju w Europie, a szczególnie w Niemczech.
Zobacz również
Nowe „Vademecum: montaż stolarki” dostępne na naszym portalu
„Vademecum: montaż stolarki” to praktyczny przewodnik po aktualnych standardach i technologiach montażu okien, również wielkogabarytowych.
Już niedługo webinarium IT W STOLARCE – szybkie wdrożenia, realne korzyści
Już we wtorek, 24 czerwca, wspólnie z Miquido zorganizujemy dla Was webinarium "IT w stolarce - szybkie wdrożenia, realne korzyści". Opowiemy Wam jak szybko i bezpiecznie wymienić system IT, który wspiera zarządzanie i produkcję.
Relacja z jubileuszowej edycji targów R+T Asia 2025
W dniach 26–28 maja w Szanghaju odbyła się 20. edycja targów R+T Asia. Tegoroczna odsłona wydarzenia zbiegła się z 60-leciem globalnej marki R+T.