Wiele przedsiębiorstw z branży stolarki wzmacnia swoją obecność na rynkach innych niż macierzyste poprzez nabywanie udziałów. Obecnie takie partnerstwo nawiązały Schüco oraz Somfy.
Schüco International nabyło mniejszościowe udziały w Skyline Windows. Spółka mieści się w Bronksie w Nowym Jorku, a jej specjalizacją są okna, systemy przeszklonych ścian i drzwi tarasowe. Dzięki tej transakcji firma stanie się wyłącznym dystrybutorem produktów Schüco w Ameryce Północnej. Dyrektor generalny Skyline, Matthew Kraus, zaznacza: „Dzięki nowemu, solidnemu portfolio produktów i wsparciu potentata w branży spodziewamy się podwoić nasze przychody w ciągu pięciu lat”. Ma to być kwota na poziomie 200 mln dol. Dyrektor generalny Schüco, Andreas Engelhardt, dodaje: „Nasza inwestycja w Skyline podkreśla zaangażowanie Schüco w rozszerzanie naszej obecności w Stanach Zjednoczonych i wprowadzanie innowacji w branży budowlanej”.
Również Somfy dokupiło udziały w swojej firmie partnerskiej. Transakcja zawarta z francuskim producentem oprogramowania dla branży stolarki, Grupą Elcia, jest związana ze zmianami personalnymi. Obecnie Somfy zwiększyło swoje zaangażowanie, stając się właścicielem 33 proc. kapitału grupy. Jest to już druga transakcja nabycia, pierwsza miała miejsce w 2022 r. i było to 6,33 proc. udziałów. Wówczas celem Grupy Elcia było wspieranie jej rozwoju w Europie, a szczególnie w Niemczech.
Zobacz również
Producenci okien dachowych na Dach Forum 2025
W tym miesiącu w centrum uwagi było monachijskie BAU, ale nie była to jedyna impreza targowa z udziałem firm branży stolarki. Targi Dach Forum były okazją dla producentów okien dachowych na dotarcie do nieco innej grupy interesariuszy. W newsie galeria zdjęć z tego wydarzenia.
Branża stolarki po raz kolejny wsparła WOŚP
W niedzielę 26 stycznia odbędzie się finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Jest to już 33. edycja tej wielkiej akcji charytatywnej. Jak co roku biorą w niej udział również firmy z branży stolarki.
Presstour dziennikarzy po fabryce SOMFY Polska
W dniach 15-16 stycznia dziennikarze z Polski oraz Czech uczestniczyli w presstourze zorganizowanym przez Somfy Polska. Uczestniczy spotkania mieli okazję obserwować proces produkcyjny, nie zabrakło też rozmów na temat innowacji oraz zrównoważonego rozwoju.