Smart home intensywnie reklamowany w Polsce

Autor: |Data publikacji:

Dobra wiadomość dla dystrybutorów automatyki domowej marek Somfy i Nice. Obie firmy zdecydowały się na przeprowadzenie w Polsce dużych kampanii reklamowych, które mają przekonać Polaków do rozwiązań z zakresu smart home.

Somfy w telewizji

Kampania reklamowa Somfy wystartowała 8 kwietnia i obejmuje szerokozasięgowe stacje telewizyjne (m.in. Polsat, TVN, TVP oraz nowe kanały naziemne i tematyczne z oferty Premium TV) oraz sponsoring na antenie radia RMF FM. Nacisk położono na emisję 15-sekundowych spotów reklamowych oraz tablic sponsorskich przed wybranymi programami. Za kreację oraz realizację spotów reklamowych odpowiedzialne było francuskie studio filmowe Alunites. Planowanie oraz zakup mediów to z kolei zadanie, które postawiono przed domem mediowym Infinity Media.

To już kolejna kampania reklamowa w środkach masowego przekazu w Polsce. Decyzja o wejściu w komunikację masową wiązała się z upowszechnieniem technologii, wzrostem mobilności Polaków, a w konsekwencji potrzebą szerokiej komunikacji korzyści płynących z  inteligentnej automatyki domowej – mówi Aleksandra Pyziak, marketing manager Somfy.

Budowanie globalnej rozpoznawalności marki

Atuty automatyki domowej postanowiła również zareklamować firma Nice. Polska jest jednym z pięciu kluczowych europejskich rynków, w którym przeprowadzona zostanie kampania, obejmująca m.in. internet, pisma wnętrzarskie oraz lotniska. Jest to pierwsza akcja reklamowa Nice o międzynarodowym charakterze (kampania przeprowadzana jest również w Niemczech, Włoszech, Francji, Hiszpanii oraz Brazylii. Za koncepcję kreatywną odpowiada Agencja Ogilvy – WPP Group, a za stronę wizualną Rankin.

W 2018 roku firma Nice zakupiła pięć przedsiębiorstw, w tym polską firmę Fibar Group. Działania te miały na celu wzbogacenie oferty o nowe technologie i produkty. – Pozyskanie wielu brandów pociąga za sobą działania mające na celu budowanie synergii, konsolidacji oraz wykorzystaniu potencjału cross sellingu. W tej sytuacji zbudowanie globalnej rozpoznawalności marki
i jednolitego wizerunku na całym świecie jest wręcz koniecznością –
tłumaczy Adam Krużyński, Dyrektor ds. Sprzedaży w Grupie Nice.