Branża inwestuje w KSSE

Autor: |Data publikacji:

Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna podsumowała rok 2020 pod kątem inwestycji. W tym roku kwota projektów inwestycyjnych wyniosła ponad 4,9 mld zł. Zawarte są w tym także inwestycje w sektorze stolarki otworowej.

Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna poinformowała, że w tym roku inwestorzy przygotowali 57 projektów rozwoju, których wartość to ponad 4,9 mld zł. To także potencjalnie nowe miejsca pracy w regionie – przy realizacji tych inwestycji powstanie około 1,5 tys. nowych stanowisk. Firmy także zadeklarowały, że utrzymają dotychczasowe miejsca pracy dla 6,4 tys. osób.

Największym inwestorem w Katowickiej Strefie są Eko-Okna. W tym roku producent stolarki zadeklarował inwestycje o wartości 200 mln zł. Decyzja została wydana już na początku roku 2020, w styczniu. Firma informowała wówczas, że zamierza do marca 2025 r. zbudować halę produkcyjno-magazynowa i zatrudnić co najmniej 50 nowych pracowników.

Katowicka Strefa informuje, że w mijającym roku branża budowlana zgłosiła projekty, których wartość przekracza 334,6 mln zł. Jest to 14,1 proc. wszystkich pozyskanych przez KSSE tegorocznych inwestycji. W sektorze, dzięki tym inwestycjom przybędzie ponad 200 nowych miejsc pracy. I choć w zadeklarowanych w tym roku inwestycjach nie ma wielu z branży stolarki otworowej, to kilka firm właśnie zakończyło wcześniej rozpoczęte budowy. Przypomnijmy choćby Guardiana, który w Częstochowie w tym roku zakończył budowę nowego zakładu produkcyjnego. Pisaliśmy o tym TUTAJ.

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.