W 2024 roku wielkość globalnego rynku szkła float powinna sięgnąć 111,97 mld dolarów. Z kolei w 2027 r. ma to być 170,31 mld dol., z wzrostem rok do roku o 7,24 proc.

Podczas gdy globalny rynek szkła płaskiego ma rocznie rosnąć o 7,24 proc., to według Market Reaserch Community w Europie w prognozie na lata 2023-2030 tempo wzrostu wyniesie 4,9 proc. r/r. Analitycy szacują, że do 2030 r. ten rynek będzie wart 113,74 mld dol.
Czynniki sprzyjające popytowi
Zapotrzebowanie nadal ma napędzać branża budowlana. W sytuacji, gdy budownictwo mieszkaniowe odnotowuje spowolnienie, głównym odbiorcą szkła płaskiego będą obiekty komercyjne. Duży impuls do zwiększenia wykorzystania szkła płaskiego otrzyma w tym roku Francja z powodu planowanych w tym kraju letnich igrzysk olimpijskich. Jak podkreślają badacze, niezbędna infrastruktura dla tego wydarzenia wymaga wybudowania 4,5 tys. nowych mieszkań dla miejscowej ludności, 100 tys. m2 na działalność gospodarczą i 20 tys. nowych pokoi hotelowych dla turystów. Oprócz tego prowadzona jest duża inwestycja w postaci budowy Hermitage Plaza, czyli dwóch bliźniaczych wież o wysokości 323 m, zlokalizowanych w Paryżu. Szacowany koszt to ponad 3 mld euro.
Wielkość zapotrzebowania na szkło płaskie jest uzależniona od sytuacji w dwóch głównych branżach, które są odbiorcami tych produktów. Jest to automotive oraz segment budownictwa. Badacze przeanalizowali sytuację w budownictwie w Europie, przyjmując jako bazę do porównań rok 2021. W takiej perspektywie oceniano, że rynek zdominują Niemcy. Branża budowlana w tym kraju rozwijała się przez ostatnie lata w wolnym tempie, ale nowe budownictwo stymuluje m.in. rosnąca migracja. Obecnie jednak Niemcy wskazują na znaczne spowolnienie, to zaś oznacza, że prawdopodobnie dane zawarte w raportach wywiadowni gospodarczych będą weryfikowane.
Zobacz również
Oknoplast rezygnuje z udziału w Fensterbau Frontale 2026
Jak poinformowała niemiecka spółka producenta okien, Oknoplast Deutschland, zrezygnowała ona z udziału w najbliższej edycji targów Fensterbau Frontale w Norymberdze.
Hydro zamknie zakłady w Europie
Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.
Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem
Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.


