Biznes po 60-tce

Autor: |Data publikacji:

Nestorzy w polskim biznesie to niekoniecznie ci, którzy prowadzą swoje biznesy od zawsze, ale także ci, którzy mieli odwagę w starszym wieku podjąć ją na nowo albo wręcz zacząć dopiero. Tacy są również w branży stolarki i część z nich można znaleźć na liście Forbesa „50 po 50”.

Miesięcznik Forbes bazując na swoich rankingach najbogatszych Polaków, powołał Kapitułę, która miała za zadanie w gronie biznesmenów po 50-tce wyróżnić tych, którzy potrafią wciąż zmieniać siebie i swoje biznesy. Niektórzy w nich właśnie w późniejszym wieku wywrócili całe swoje życie zawodowe albo też przesterowali swój biznes na nowo. Tak zrobił m.in. 81-letni Zbigniew Grycan sprzedając swoje lodowe imperium „Zielona Budka”, by po kilku latach na nowo zbudować innego lodowego giganta. Zadziwia też Sobiesław Zasada, który ostatnio, mając 92 lata, pojechał Maluchem do Monte Carlo. To biznesmen, który w wieku 76 lat wszedł w branżę e-commerce i otworzył sklep internetowy Frisco.pl.

Na tle Sobiesława Zasady młodzieniaszkiem wręcz wydaje się być 60-letni Arkadiusz Muś, właściciel PressGlassu, którego Kapituła wyróżniła „za odważne inwestowanie w ramach swojej działalności na całym świecie i brak kompleksów w konkurowaniu z zagranicznymi koncernami”. Wyróżniono również 72-letniego Leszka Gierszewskiego, właściciela firmy Drutex „za samodzielnie stworzony i umiejętnie rozwijany model biznesowy swojej spółki oraz za nieustanne inwestowanie w skalowanie mocy produkcyjnych i rozwijanie asortymentu Drutexu”. Ponadto Kapituła doceniła, że „po wybuchu pandemii Gierszewski zainicjował też akcję społeczną 'Jesteśmy Razem. Pomagamy!’, która odbiła się szerokim echem w środowisku biznesowym”. Na liście „50 po 50” magazynu Forbes znalazł się jeszcze właściciel Fakro, 69-letni Ryszard Florek za to, że „chętnie zabiera głos na forum publicznym i jest gospodarczym patriotą”.

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.