BFO zamierza podbić Amerykę

Autor: |Data publikacji:

Białostocka Fabryka Okien (BFO) dostała właśnie dofinansowanie na promocję. Wartość dotacji to 97 tys. zł, a projektu 143 tys. zł. Firma zamierza przeznaczyć te pieniądze na uczestnictwo w targach w Nowym Jorku w 2020 r.

Zarząd Województwa Podlaskiego przyznał właśnie pozytywne oceny zgłoszonych projektów, m.in. od BFO w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. Mają być one przeznaczone na promocję przedsiębiorczości oraz podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej województwa. Producent okien z Białegostoku zamierza wydać pieniądze na uczestnictwo w targach New York Build 2020. Jest to jedna z większych wystaw budowlanych w Stanach Zjednoczonych, na które przyjeżdżają wystawcy i goście z kilku okolicznych stanów. BFO planuje prezentować tam swoje okna i drzwi i dzięki temu zwiększyć swoją obecność na rynku amerykańskim.


BFO sprzedaje stolarkę do Stanów Zjednoczonych już od dwóch lat. Są to obecnie niewielkie ilości, ale jak zaznacza w rozmowie z naszym serwisem właściciel firmy, Adam Władyko, to produkty w wysokiej cenie, dlatego stosunkowo duża jest wartość tej sprzedaży. Firma jest dobrze przygotowana pod względem produktów na rynek północnoamerykański. Trafiają tam przede wszystkim okna i drzwi z aluminium.

Jak ocenia Adam Władyko, od kilku lat zmienia się w Stanach Zjednoczonych podejście do stolarki otworowej. Klienci zaczęli szukać produktów o wysokiej jakości ze względu na zmiany klimatyczne. Kontynent północnoamerykański jest coraz częściej dotykany przez różnego typu kataklizmy, głównie huragany. Jakość amerykańskiej stolarki przestała być wystarczająca, dlatego klienci kierują się w stronę europejskich producentów, którzy mają sprawdzone i wysokiej jakości okna i drzwi.

fot. Andersen. Największym producentem pod względem wartości sprzedaży jest w Stanach Zjednoczonych firma Andersen Windows.

W Stanach Zjednoczonych drożeje również energia. To powoduje, że klienci szukają produktów energooszczędnych, ale też takich, które zmniejszą nagrzewanie pomieszczeń latem. W czasie upałów większość Amerykanów korzysta z klimatyzacji, a to generuje koszty. Dlatego poszukiwane są takie produkty budowlane, które umożliwią mniejsze straty energii. Takie okna oferują producenci w Europie, w tym BFO. Są to drogie, ale o wysokiej jakości wyroby. Okazuje się, że w USA jest coraz więcej klientów na taką stolarkę.

Zobacz również

Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium

Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium

Jeden z największych producentów okien w Polsce, Drutex został oficjalnym partnerem Bayernu Monachium. Umowa została podpisana na trzy lata i jest częścią ekspansji producenta z Bytowa na rynkach europejskich.

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.