Bardzo dobry rok dla CDM

Autor: MR |Data publikacji: 2019-01-14

CDM z Suwałk podsumował miniony rok pod względem handlowym. Był to bardzo dobry okres dla tego producenta stolarki drewnianej.

CDM ocenia, że w 2018 r. wzrost wartości sprzedaży wyniósł 30 proc. w porównaniu do 2017 r.  Firma dużo eksportuje, ale dobre wyniki notuje zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym. Wzrost przychodów ze sprzedaży to efekt m. in. dużych inwestycji w nowoczesny park maszynowy.

CDM dostarczył stolarkę do Muzeum Fryderyka Chopina w Żelazowej Woli.

Producent stolarki z Suwałk od 2016 r. uczestniczy w bardzo prestiżowej realizacji – dostarcza i montuje okna do remontowanego Pałacu Kultury i Nauki. Prace są nadal w toku, bowiem jest to budynek, w którym wymiana okien zaplanowana jest na sześć lat. CDM zamontuje w pałacu 600 okien wykonanych z drewna dębowego.

Wymiana okien w Pałacu Kultury i Nauki zaczęła się w 2016 r.

Firma inwestuje nie tylko w nowoczesny park maszynowy, ale także w odnawialne źródła energii. Pod koniec grudnia 2018 r. otrzymała dofinansowanie na wymianę źródeł ciepła. W rezultacie CDM zakupi kocioł opalany biomasą oraz zamontuje instalację fotowoltaiczną o mocy 35 kW. Wartość projektu to ok. 840 tys. zł, a kwota dofinansowania wynosi ponad 430 tys. zł. Dzięki tej inwestycji m. in. zmniejszą się koszty produkcji związane z zakupem energii oraz zmniejszy emisja szkodliwych substancji do atmosfery.

Zobacz również

EKO-OKNA kandydatem Parkietu na warszawską Giełdę

EKO-OKNA kandydatem Parkietu na warszawską Giełdę

Redakcja dziennika Parkiet przygotowała więc listę 100 polskich spółek, które mogłyby być dobrymi kandydatami na warszawską Giełdę. Wśród tej setki znalazły się trzy przedsiębiorstwa branży stolarki, z okiennym liderem: spółką Eko-Okna z Kornic.

Dla Polaków przy zakupie okien liczą się innowacje, dla Niemców bezpieczeństwo

Dla Polaków przy zakupie okien liczą się innowacje, dla Niemców bezpieczeństwo

Zachowania zakupowe w przypadku okien bardzo się od siebie różnią w poszczególnych krajach Starego Kontynentu. Polacy stawiają na znane im marki i innowacje, Niemcy na bezpieczeństwo i rabaty.

Vitroterm Murów z dwucyfrowym wzrostem

Vitroterm Murów z dwucyfrowym wzrostem

Vitroterm Murów podsumował ten rok pod względem sprzedaży. Będzie ona wyższa o ok. 15 proc. w stosunku do 2018. Jest to efekt m.in inwestycji w firmie.