Awilux z Leszna powrócił już do ubiegłorocznego poziomu sprzedaży, a obecna liczba zamówień jest tak duża, że niektóre z nich zrealizowane będą dopiero w październiku.
Firma wznowiła proces inwestycyjny – uruchomiono właśnie kosztem 5 mln zł nową zautomatyzowaną linię produkcyjną, a trwają przygotowania do budowy nowej hali. Obiekt ten podwoi powierzchnię zakładu, czyli będzie on miał 12 tys. mkw. O 50 osób wzrośnie zatrudnienie w firmie, która angażuje dzisiaj ponad 230 ludzi.
Dobra koniunktura powoduje, że plany sprzedażowe na ten sezon są w Awiluxie bardzo optymistyczne: zakładają wzrost sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku i to do poziomu powyżej 100 mln zł. O ile oczywiście, co zastrzega kierownictwo, nie zdarzy się jesienny lockdown.
Prezes Awiluxa, Marek Sprengel, zapytany czy koronakryzys jest już za nami, odpowiedział:
Tego jeszcze powiedzieć nie można, bo ekonomiści twierdzą, że gospodarczy kryzys dopiero przed nami. Ale na naszym podwórku, w Awiluxie pracujemy już pełną parą, inwestujemy, myślimy o przyszłości. (…) Już w tym roku chcemy przekroczyć magiczną granicę 100 milionów złotych rocznych przychodów. I wiele na to wskazuje, że tak się stanie. Do lipca, mimo pandemii, utrzymaliśmy przychody na podobnym poziomie, jak w tym samym okresie roku ubiegłego.
Leszczyński producent jest Partnerem Premium dla Schüco i jednym z najlepszych jego odbiorców w Polsce. Spółka produkująca początkowo wyłącznie na rynek niemiecki, buduje od kilku lat swoją pozycję w Polsce i już 25 proc. swojej sprzedaży realizuje na rynku krajowym. Rozwija jednocześnie swoją sieć w Europie, a niedawno podpisała duży kontrakt na dostawy okien do USA. Wszystko to daje kierownictwu firmy nadzieję na dwucyfrowy wzrost tegorocznej sprzedaży i wejście do elity polskich producentów okien i drzwi.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".