Awilux z Leszna powrócił już do ubiegłorocznego poziomu sprzedaży, a obecna liczba zamówień jest tak duża, że niektóre z nich zrealizowane będą dopiero w październiku.
Firma wznowiła proces inwestycyjny – uruchomiono właśnie kosztem 5 mln zł nową zautomatyzowaną linię produkcyjną, a trwają przygotowania do budowy nowej hali. Obiekt ten podwoi powierzchnię zakładu, czyli będzie on miał 12 tys. mkw. O 50 osób wzrośnie zatrudnienie w firmie, która angażuje dzisiaj ponad 230 ludzi.

Dobra koniunktura powoduje, że plany sprzedażowe na ten sezon są w Awiluxie bardzo optymistyczne: zakładają wzrost sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku i to do poziomu powyżej 100 mln zł. O ile oczywiście, co zastrzega kierownictwo, nie zdarzy się jesienny lockdown.

Prezes Awiluxa, Marek Sprengel, zapytany czy koronakryzys jest już za nami, odpowiedział:
Tego jeszcze powiedzieć nie można, bo ekonomiści twierdzą, że gospodarczy kryzys dopiero przed nami. Ale na naszym podwórku, w Awiluxie pracujemy już pełną parą, inwestujemy, myślimy o przyszłości. (…) Już w tym roku chcemy przekroczyć magiczną granicę 100 milionów złotych rocznych przychodów. I wiele na to wskazuje, że tak się stanie. Do lipca, mimo pandemii, utrzymaliśmy przychody na podobnym poziomie, jak w tym samym okresie roku ubiegłego.
Leszczyński producent jest Partnerem Premium dla Schüco i jednym z najlepszych jego odbiorców w Polsce. Spółka produkująca początkowo wyłącznie na rynek niemiecki, buduje od kilku lat swoją pozycję w Polsce i już 25 proc. swojej sprzedaży realizuje na rynku krajowym. Rozwija jednocześnie swoją sieć w Europie, a niedawno podpisała duży kontrakt na dostawy okien do USA. Wszystko to daje kierownictwu firmy nadzieję na dwucyfrowy wzrost tegorocznej sprzedaży i wejście do elity polskich producentów okien i drzwi.
Zobacz również
Wystartował konkurs RenOwacja 2026
Wystartował konkurs RenOwacja 2026. Głosowanie, w którym można oddać głos na najlepszą modernizację energetyczną budynku potrwa do 6 stycznia.
Oknoplast rezygnuje z udziału w Fensterbau Frontale 2026
Jak poinformowała niemiecka spółka producenta okien, Oknoplast Deutschland, zrezygnowała ona z udziału w najbliższej edycji targów Fensterbau Frontale w Norymberdze.
Hydro zamknie zakłady w Europie
Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.


