Firma Assa Abloy podsumowała drugi kwartał 2022 roku pod względem finansowym. Koncern odnotował wysoki, bo 25-procentowy wzrost w wartości sprzedaży.
Koncern Assa Abloy z siedzibą w Szwecji poinformował, że w drugim kwartale wartość sprzedaży firmy wyniosła 29,46 mld koron szwedzkich (ok. 13,38 mld zł) w stosunku do 23,64 mld (ok. 10,74 mld zł) w roku 2021. To wzrost o 25 proc., natomiast jeśli chodzi o wzrost organiczny to wyniósł on 13 proc. Z kolei wartość wskaźnika EBIT wyniosła 4,4 mld koron (ok. 2 mld zł) w porównaniu do 3,58 mld (ok. 1,63 mld zł) w analogicznym okresie w 2021 r. To z kolei więcej o 23 proc. Niższy jest jednak zysk netto spółki, w drugim kwartale bieżącego roku wyniósł on 3,15 mld koron (ok. 1,43 mld zł) w porównaniu do 3,21 mld (ok. 1,46 mld zł) w roku 2021.
Firma Assa Abloy zamknęła drugi kwartał wzrostem wartości sprzedaży oraz poprawą wyników operacyjnych, co według zarządu wynika z dużego popytu na produkty koncernu. Wysokie wyniki udało się wypracować w trudnych warunkach, gdzie na działalność oddziaływało wiele negatywnych czynników, jak niepewna sytuacja geopolityczna, lockdown w Chinach, wysoka inflacja czy rosnące stopy procentowe.
Nico Delvaux, prezes Assa Abloy podkreśla:
Chociaż nadal obserwujemy wysoki popyt na nasze produkty, to w burzliwych i niepewnych czasach kluczowe jest, abyśmy pozostali czujni i uważni na potencjalne oznaki zmian popytu. Zarówno podczas globalnego kryzysu finansowego w latach 2008-2009, jak i w czasach pandemii udowodniliśmy, że nasz zdecentralizowany model operacyjny jest elastyczny i że dysponujemy też elastyczną bazą kosztową. Wszystkie nasze oddziały mają przygotowane plany i narzędzia, aby sprostać potencjalnym zmianom i są dobrze przygotowane do poruszania się w tych niepewnych czasach.
Zobacz również
Defor otworzył nowy magazyn i laboratorium
Defor oficjalnie otworzył w połowie stycznia nowy magazyn i nowe laboratorium. Budowa i wyposażenie obiektów trwało 19 miesięcy.
Paneldoor zwiększył moce produkcyjne
Paneldoor podliczył, że w 2022 r. firma zwiększyła produkcję o 13 proc. Udało się to m.in. dzięki większym mocom produkcyjnym.
To nie był zły sezon
Nastroje w branży nie są wcale złe, bo kolejne podwyżki cen uratowały wyniki finansowe. Nawet producenci drzwi drewnianych informują, że w swoich bilansach odnotują na koniec roku jednocyfrowe wzrosty przychodów.