Firma Assa Abloy podsumowała drugi kwartał 2022 roku pod względem finansowym. Koncern odnotował wysoki, bo 25-procentowy wzrost w wartości sprzedaży.
Koncern Assa Abloy z siedzibą w Szwecji poinformował, że w drugim kwartale wartość sprzedaży firmy wyniosła 29,46 mld koron szwedzkich (ok. 13,38 mld zł) w stosunku do 23,64 mld (ok. 10,74 mld zł) w roku 2021. To wzrost o 25 proc., natomiast jeśli chodzi o wzrost organiczny to wyniósł on 13 proc. Z kolei wartość wskaźnika EBIT wyniosła 4,4 mld koron (ok. 2 mld zł) w porównaniu do 3,58 mld (ok. 1,63 mld zł) w analogicznym okresie w 2021 r. To z kolei więcej o 23 proc. Niższy jest jednak zysk netto spółki, w drugim kwartale bieżącego roku wyniósł on 3,15 mld koron (ok. 1,43 mld zł) w porównaniu do 3,21 mld (ok. 1,46 mld zł) w roku 2021.

Firma Assa Abloy zamknęła drugi kwartał wzrostem wartości sprzedaży oraz poprawą wyników operacyjnych, co według zarządu wynika z dużego popytu na produkty koncernu. Wysokie wyniki udało się wypracować w trudnych warunkach, gdzie na działalność oddziaływało wiele negatywnych czynników, jak niepewna sytuacja geopolityczna, lockdown w Chinach, wysoka inflacja czy rosnące stopy procentowe.
Nico Delvaux, prezes Assa Abloy podkreśla:
Chociaż nadal obserwujemy wysoki popyt na nasze produkty, to w burzliwych i niepewnych czasach kluczowe jest, abyśmy pozostali czujni i uważni na potencjalne oznaki zmian popytu. Zarówno podczas globalnego kryzysu finansowego w latach 2008-2009, jak i w czasach pandemii udowodniliśmy, że nasz zdecentralizowany model operacyjny jest elastyczny i że dysponujemy też elastyczną bazą kosztową. Wszystkie nasze oddziały mają przygotowane plany i narzędzia, aby sprostać potencjalnym zmianom i są dobrze przygotowane do poruszania się w tych niepewnych czasach.
Zobacz również
Gerda stawia na bezpieczeństwo i rozwiązania smart
W połowie października firma Gerda zaprosiła swoich partnerów handlowych i dostawców na wydarzenie w Ostródzie, gdzie zaprezentowała nowości.
Czytaj listopadowe „Forum Branżowe”
Dostępny jest nowy numer miesięcznika „Forum Branżowe” (11/2025). Gościem wydania jest Maciej Żyła, kierownik ds. jakości w Laboratorium Techniki Budowlanej.
Konkurs kalendarzy branżowych 2026 – czekamy na wasze propozycje
Już niedługo startuje coroczny konkurs kalendarzy branżowych. Czekamy na wasze tegoroczne propozycje, które możecie przesłać na adres naszej redakcji.
Chociaż nadal obserwujemy wysoki popyt na nasze produkty, to w burzliwych i niepewnych czasach kluczowe jest, abyśmy pozostali czujni i uważni na potencjalne oznaki zmian popytu. Zarówno podczas globalnego kryzysu finansowego w latach 2008-2009, jak i w czasach pandemii udowodniliśmy, że nasz zdecentralizowany model operacyjny jest elastyczny i że dysponujemy też elastyczną bazą kosztową. Wszystkie nasze oddziały mają przygotowane plany i narzędzia, aby sprostać potencjalnym zmianom i są dobrze przygotowane do poruszania się w tych niepewnych czasach.

