Assa Abloy podsumowała trzeci kwartał działalności. Szwedzka spółka informuje, że w tym okresie osiągnęła bardzo dobre wyniki handlowe.
Koncern Assa Abloy poinformował, że w trzecim kwartale przychody netto ze sprzedaży wyniosły 31,82 mld koron szwedzkich (ok. 13,8 mld zł). To wynik o 33 proc. wyższy w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym, w którym sprzedaż wyniosła 23,93 mld koron (10,30 mld zł). Spółka przy tym podliczyła, że wzrost organiczny był na poziomie 14 proc.
Assa Abloy przyznała, że w trzecim kwartale udało jej się przygotować i podpisać sześć umów przejęcia różnych firm, których łączna sprzedaż roczna wynosi ok. 1 mld koron (ok. 430 mln zł). Jeśli chodzi o wskaźnik EBIT, to jest on wyższy o 47 proc. w porównaniu do roku ubiegłego i wyniósł 4,97 mld koron (ok. 2,16 mld zł). W tym samym okresie w roku 2021 była to kwota 3,39 mln koron (ok. 1,47 mld zł).
Zarząd spółki informuje, że planuje wprowadzić działania, które przyspieszą wzrost. Jednym z nich jest modernizacja zainstalowanych produktów mechanicznych na elektromechaniczne. Firma współpracuje przy tej inicjatywie ze swoimi partnerami. Poza tym Assa Abloy poinformowała, że ma problem z akwizycją amerykańskiej firmy HHI, to oddział Spectrum Brands. Na temat tej akwizycji pisaliśmy TUTAJ. We wrześniu amerykański Departament Sprawiedliwości poinformował, że będzie próbował zablokować tę transakcję. Assa Abloy informuje, że będzie mimo to będzie próbował doprowadzić do tej akwizycji.
Natomiast już 1 listopada do koncernu dołączyła kolejna firma. Częścią Assa Abloy Entrance Systems stała się Grupa Metaflex. To producent m.in. specjalistycznych drzwi automatycznych do sektora ochrony zdrowia i chłodni. Firma działa od 45 lat, ma swoją siedzibę w Holandii i w Indiach, a sprzedaż prowadzi w ponad 60 krajach.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".