Assa Abloy podliczyła wyniki z pierwszego kwartału tego roku. Szwedzka spółka zanotowała wysokie wzrosty zarówno pod kątem sprzedaży, jak i zysków.
Assa Abloy poinformowała, że sprzedaż netto wyniosła 32,39 mld koron (ok. 13,07 mld zł) w porównaniu do 26,59 (ok. 10,73 mld zł) w roku 2022, co stanowi wzrost o 22 proc. Spółka podliczyła, że wzrost organiczny jest na poziomie 14 proc., a ten wynikający z akwizycji to 5 proc. Assa Abloy poinformowała, że najlepsze wyniki ze sprzedaży osiągnięte zostały w obu Amerykach, a także w Azji Pacyficznej. Stosunkowo dobre dane ze sprzedaży są także w Europie, na Bliskim Wschodzie i Afryce.
Szwedzki koncern zanotował także bardzo dobre wyniki jeśli chodzi o zysk operacyjny EBIT. W pierwszym kwartale bieżącego roku wyniósł on 5,18 mld koron (ok. 2,09 mld zł) w stosunku do 4 mld koron (ok. 1,61 mld zł), co stanowi wzrost o 30 proc. Wyższy jest także zysk netto, spółka podliczyła, że wyniósł on 3,69 mld koron (ok. 1,49 mld zł) w stosunku do 2,85 mld koron (ok. 1,15 mld zł), to wzrost o 29 proc.
Spółka podała, że w pierwszych trzech miesiącach tego roku podpisała umowy akwizycji czterech podmiotów. Natomiast wciąż trwa proces sądowy dotyczący przejęcia firmy HHI. Assa Abloy spodziewa się, że wyrok zapadnie w II kwartale w tym roku.
Wyniki z I kwartału są według zarządu spółki bardzo dobrym rozpoczęciem roku. Nico Delvaux, prezes Assa Abloy jednak podsumowuje:
Środowisko makroekonomiczne pozostaje niepewne, a niektóre kluczowe wskaźniki efektywności wskazują na spowolnienie. Mimo, że nadal odnotowujemy dobre wyniki, jesteśmy przygotowani i posiadamy umiejętność łagodzenia dalszych zmian popytu, a w razie potrzeby jesteśmy gotowi do wdrożenia dodatkowych redukcji kosztów, aby chronić naszą rentowność i przepływy pieniężne.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".