Assa Abloy rozpoczęła rok dużymi wzrostami

Autor: |Data publikacji:

Assa Abloy podliczyła wyniki z pierwszego kwartału tego roku. Szwedzka spółka zanotowała wysokie wzrosty zarówno pod kątem sprzedaży, jak i zysków.

Assa Abloy poinformowała, że sprzedaż netto wyniosła 32,39 mld koron (ok. 13,07 mld zł) w porównaniu do 26,59 (ok. 10,73 mld zł) w roku 2022, co stanowi wzrost o 22 proc. Spółka podliczyła, że wzrost organiczny jest na poziomie 14 proc., a ten wynikający z akwizycji to 5 proc. Assa Abloy poinformowała, że najlepsze wyniki ze sprzedaży osiągnięte zostały w obu Amerykach, a także w Azji Pacyficznej. Stosunkowo dobre dane ze sprzedaży są także w Europie, na Bliskim Wschodzie i Afryce.

Assa Abloy, siedziba w Polsce.

Szwedzki koncern zanotował także bardzo dobre wyniki jeśli chodzi o zysk operacyjny EBIT. W pierwszym kwartale bieżącego roku wyniósł on 5,18 mld koron (ok. 2,09 mld zł) w stosunku do 4 mld koron (ok. 1,61 mld zł), co stanowi wzrost o 30 proc. Wyższy jest także zysk netto, spółka podliczyła, że wyniósł on 3,69 mld koron (ok. 1,49 mld zł) w stosunku do 2,85 mld koron (ok. 1,15 mld zł), to wzrost o 29 proc.

Spółka podała, że w pierwszych trzech miesiącach tego roku podpisała umowy akwizycji czterech podmiotów. Natomiast wciąż trwa proces sądowy dotyczący przejęcia firmy HHI. Assa Abloy spodziewa się, że wyrok zapadnie w II kwartale w tym roku.

Wyniki z I kwartału są według zarządu spółki bardzo dobrym rozpoczęciem roku. Nico Delvaux, prezes Assa Abloy jednak podsumowuje:

Środowisko makroekonomiczne pozostaje niepewne, a niektóre kluczowe wskaźniki efektywności wskazują na spowolnienie. Mimo, że nadal odnotowujemy dobre wyniki, jesteśmy przygotowani i posiadamy umiejętność łagodzenia dalszych zmian popytu, a w razie potrzeby jesteśmy gotowi do wdrożenia dodatkowych redukcji kosztów, aby chronić naszą rentowność i przepływy pieniężne.

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.