Firma AM Okna w ostatnich miesiącach zwiększyła wydajność produkcji o 30 proc. Firma uzyskała ten wynik dzięki ostatnim inwestycjom.
Firma AM Okna w zeszłym roku otworzyła nową halę produkcyjną o powierzchni ponad 5 tys. mkw. Zainstalowana została w niej linia do produkcji okien marki Stürtz (między innymi zgrzewarka czterogłowicowa i centrum tnąco-obróbcze). W ten sposób produkcja jest praktycznie automatyczna, co pozwoliło przede wszystkim wyeliminować błędy ludzkie powstające w trakcie procesu produkcyjnego. Ta inwestycja, według producenta, wpłynęła znacząco na podwyższenie jakości okien. Dzięki tym działaniom udało się zwiększyć moce produkcyjne o ok. 30 proc.
AM Okna przygotowały plan inwestycyjny obliczony na cztery lata. Firma właśnie zakończyła pierwszy etap inwestycji, rozpoczęty w 2020 r., wówczas kupiła halę produkcyjną. Na ten temat pisaliśmy m.in. TUTAJ. Przedsiębiorstwo planuje również kolejne etapy rozbudowy linii produkcyjnej.
Producent planuje także inwestycje ekologiczne – już w maju zbuduje farmę fotowoltaiczną. Będzie ona umieszczona na powierzchni dachu zakładu produkcyjnego. Początkowa moc farmy będzie wynosiła ok. 50 kW, jednak firma zamierza rozbudować moce o kolejne 50 kW. Energię, która będzie uzyskiwana z farmy, producent wykorzysta na własne potrzeby.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".