Aluprof zamknie I kwartał 13 proc. wzrostem

Autor: |Data publikacji:

Zarząd Grupy Kęty poinformował, że obecna sytuacja epidemiologiczna nie wpłynęła negatywnie na wyniki grupy w I kwartale. Wzrosty przychodów odnotowały wszystkie segmenty, także Aluprof.

W ocenie zarządu rok 2021 rozpoczął się optymistycznym akcentem w postaci znacznego popytu na oferowane produkty. Według szacunków zarządu skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosą 980 mln zł, co oznacza wzrost o 18 proc. r/r. Złożą się na to również przychody Segmenty Systemów Aluminiowych (Aluprof), które wzrosną w I kwartale tego roku o 13 proc. w stosunku do I kwartału 2020. Skonsolidowany zysk operacyjny grupy osiągnie 149 mln zł, co oznacza wzrost o 37 proc. r/r.

Szacunki zostały przygotowane w oparciu o założenia bazujące na rzeczywistych notowaniach kursów walut i cen aluminium do 23 marca oraz prognozie do końca marca. Według nich średni kurs dolara spadł w ciągu roku o 4 proc. i wyniósł 3,75 zł, a średnia cena aluminium wzrosła o 21 proc. i osiągnęła poziom 2080 USD za tonę. Raport z ostatecznymi wynikami Grupy Kęty za I kwartał opublikowany zostanie 21 kwietnia.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".