Trwa dobra passa Aluprofu, który wraz z innymi spółkami Segmentu Systemów Aluminiowych Grupy Kęty, odnotuje w IV kwartale wzrost przychodów o 15 proc. w stosunku do IV kwartału 2019 roku. Tegoroczne przychody tego segmentu wyniosą prawie 1,59 mld zł.
Zarząd Grupy Kęty, w którym zasiada również szef Aluprofu, Tomasz Grela, opublikował swoje plany wobec segmentu SSA, z których wynika, że w przyszłym roku oczekuje się tu 3 proc. wzrostu sprzedaży do wartości 1,644 mld zł. W przyjętej przed kilkoma dniami strategii Grupy do roku 2025 zakłada się dalszy rozwój Aluprofu, który na koniec tego okresu ma osiągnąć przychody w wysokości 2,128 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 1/3 w stosunku do roku bieżącego. W ciągu najbliższych 5 lat Aluprof w ramach segmentu SSA przeznaczy 424 mln zł na inwestycje, z czego 61 proc. stanowić będą inwestycje rozwojowe, a 166 mln zł – odtworzeniowe.
Jednym z głównych celów strategicznych Aluprofu będzie w najbliższych latach 20 proc. wzrost udziału systemów aluminiowych w inwestycjach certyfikowanych, energooszczędnych. Wzrosty sprzedaży, z uwagi na dominującą pozycję na rynku krajowym, realizowane będą głównie w eksporcie, przede wszystkim do Wlk. Brytanii i USA. Spółka zamierza poszerzyć swoją ofertę o systemy zabudów wewnętrznych, systemy przeciwpożarowe oraz produkty ukierunkowane na budownictwo indywidualne. W planach założono, że rynek dla tego segmentu rosnąć będzie średniorocznie o 3 proc., ale Aluprof ma ambicję rosnąć dwukrotnie szybciej, w tym każdego roku o ponad 9 proc. na rynkach zagranicznych i o 4 proc. w kraju. SSA zamierza zachować w tym okresie swoją wysoką rentowność operacyjną, a zysk EBIDTA będzie rosnąć w tym czasie o 6 proc. w odniesieniu do każdego zatrudnionego.
Z planów Grupy Kęty wynika, że Aluprof, uczestniczący też w programie Dom Bezpieczny, pozostanie jednym z głównych biznesów tej giełdowej spółki. W najbliższych latach umocni on swoją pozycję lidera rynku krajowego, a na rynkach zagranicznych dynamicznie będzie się rozwijał. Na koniec roku 2025 Aluprof wraz z segmentem SSA ma osiągnąć przychody w wysokości ponad 2,1 mld zł, tj. tyle, ile cała Grupa Kęty osiągała jeszcze pięć lat temu.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".